Зголемувањето на патничкиот авионски сообраќај по пандемијата на коронавирус создаде недостиг од авионско гориво, зголемувајќи ги оперативните трошоци и цените на авиокомпаниите. Залихите на гориво за авиони во САД на 10 февруари изнесуваа само 36,5 милиони барели, според податоците на американската Управа за енергетски информации (EIA).
Бројот на патници кои се качија на редовните летови во Соединетите Американски Држави се опорави на 89% од нивото пред пандемијата помеѓу јануари и ноември 2022 година, според американското биро за транспортна статистика. Обемот на авионско гориво испорачано на домашниот пазар, исто така, се врати на 89% од нивото пред пандемијата во првите единаесет месеци од 2022 година, според американската Управа.
Но, со недостиг на млазно гориво и други средни дестилати, просечната цена платена за авионско гориво се искачи на 3,37 долари за галон (142 долари за барел) во 2022 година од 2,00 долари за галон во 2019 година. Како резултат на тоа, авиокомпаниите потрошија вкупно 56 милијарди долари на гориво за редовните летови во САД во 2022 година, што е повеќе од 36 милијарди долари во 2019 година.
Со тоа што Кина ги укина домашните и меѓународните ограничувања за патување, глобалната потрошувачка на авионско гориво ќе се зголеми нагло, што дополнително ќе ги зголеми резервите на авионско гориво во 2023 година.
Kомпанијата за геоаналитика за енергија и животна средина, Kayrros, истакна дека цените на авионското гориво достигнаа највисоки нивоа во последните 12 години во однос на дизелот, „помогнати од повторното отворање на Кина“.
„Од повторното отворање на Кина на 8 јануари, што уследи по повеќе од 1.000 дена ограничувања за ковид, побарувачката за авионско гориво се зголемува“, рече Кајрос во изјавата, додавајќи дека „кога Кинезите почнаа да летаат за да ја прослават својата слобода и Новата година, националната побарувачка за авионско гориво се удвои за една недела“.
Кајрос истакнува дека повторното отворање го зајакнало глобалниот авијациски сектор, за кој рече дека сè уште се опоравува по ковид. Од година во година растот на побарувачката за авионско гориво достигна 20 отсто минатиот месец, според бројките на Kayrros, кој цитираше анализа на податоците од ADS-B – сигналите од транспондерите на авионите.
Во изјавата, Кајрос истакна дека податоците за воздушниот товар сугерираат дека глобалната економија можеби нема да расте со зголемувањето на цените на авионското гориво. Растот на побарувачката за патнички патувања сега го надминува тој од авионскиот товар, според Кајрос, кој рече дека ова може да биде загрижувачки знак за економијата.
„Авиопревозот се смета за водечки економски показател“, рече претседателот на Kayrros, Антоан Ростан, во изјавата на компанијата. „Тоа е причината зошто падот на побарувачката за авио-карго, што покажуваат нашите податоци, може да биде црвено знаменце за економијата… Засега, ова е повеќе од неутрализирано со порастот на патничките летови, особено на нискобуџетните авиокомпании. Но, ова ќе продолжи да предизвикува зголемување на цените, што ќе ја намали побарувачката за воздушни карго“, додаде тој.
„Затоа, останува да се види како ќе реагира глобалната економија. Можеме да бидеме сигурни дека следењето во реално време на податоците за авионското гориво ќе биде клучно за да се разбере дали повторното отворање на Кина ќе и даде на светската економија потребната рака“, продолжи Ростанд.
ПОБАРУВАЧКАТА ЌЕ ПРОДОЛЖИ ДА РАСТЕ
Во својот најнов извештај за пазарот на нафта, кој беше објавен во јануари, Меѓународната агенција за енергија (ИЕА) предвиде дека глобалната побарувачка на нафта ќе се зголеми за 1,9 милиони барели дневно во 2023 година до рекордни 101,7 милиони барели дневно.
Речиси половина од добивката ќе дојде од Кина по укинувањето на нејзините ограничувања за ковид и авионското гориво ќе биде најголемиот извор на раст, со зголемување од 840.000 барели дневно, се наведува во извештајот.
„Оваа година би можела да се види побарувачката на нафта да се зголеми за 1,9 милиони барели дневно за да достигне 101,7 милиони барели дневно, што е највисоко досега, затегнувајќи ги балансите бидејќи руската понуда се забавува под целосното влијание на санкциите“, се вели во извештајот на ИЕА за пазарот на нафта.
„Кина ќе доведе до речиси половина од овој раст на глобалната побарувачка, иако формата и брзината на нејзиното повторно отворање остануваат неизвесни“, се додава во извештајот.
Следниот извештај на ИЕА за пазарот на нафта во моментов треба да биде објавен на 15 февруари.