ПОВЕЌЕ

    УСПЕШНА МИСИЈА НА НАСА НА МЕСЕЧИНАТА: Орион на пат кон Земјата

    Време зa читање: 4 минути

    Вселенското летало Орион на НАСА, јадрото на мисијата Артемида I, помина проштално покрај Месечината на своето историско патување пред да се упати дома на Земјата. Капсулата, која ги помина изминатите 15 дена патувајќи во длабоката вселена и правејќи патување без преседан надвор од Месечината, го активираше својот мотор околу една минута и 45 секунди во четвртокот попладне за да се извлече од сегашната орбитална патека.

    Вселенското летало е на пат да слета во Тихиот Океан кај Сан Диего на 11 декември, ракета на 16 ноември. Лансирањето ја зацементира SLS како најмоќната ракета што некогаш стигнала во орбитата – и историските пресвртници не застанаа тука.

    Сега се очекува леталото Орион да направи уште еден круг околу Месечината. Конечниот премин повторно ќе го однесе Орион на нешто повеќе од 128,7 километри над површината на Месечината во понеделник наутро. Прелетувањето ќе нуди поглед на значајни места на Месечината, вклучувајќи ги и креветите од лава што астронаутите ги истражувале за време на ерата на Аполо. Оттаму, капсулата ќе ги запали своите мотори за да се постави на курсот назад кон Земјата.

    Откако стигна до вселената и се одвои од ракетата SLS, капсулата Орион стигна до далечната лунарна орбита што и овозможи да достигне 64.374 километри подалеку од далечната страна на Месечината. Тоа е подалеку од било кое вселенско летало дизајнирано да носи луѓе досега. Сепак, леталото лета празно за оваа мисија, освен неколку кукли – и Снупи – кои се дизајнирани да собираат податоци, заедно со некои спомени.

    Општата цел на Артемида I – првата во серијата на потешки мисии насочени кон испраќање на луѓето назад на површината на Месечината – е да го тестира леталото до нејзините граници, собирајќи вредни сознанија за НАСА.

    Досега на своето патување, леталото Орион заврши неколку клучни пресвртници и ги надмина очекувањата, но се додека капсулата остане во вселената, секогаш постои ризик, изјави Мајкл Сарафин, менаџер на мисијата Артемида I, на новинарите за време на прес-конференција оваа недела. Тој истакна дека постојано се наѕира ризикот од удар во орбиталните остатоци. И повторното влегување на капсулата во атмосферата на Земјата ќе биде меѓу напорните и најтешките делови од летот.

    „Најголемиот тест по лансирањето е повторното влегување бидејќи сакаме да знаеме дека тој топлински штит работи на околу 2.760 степени Целзиусови, речиси половина потопло од сонцето, доаѓа со 32 пати поголема брзина од звукот, речиси 40.000 километри на час“, изјави администраторот на НАСА Бил Нелсон за новинарите во понеделникот.

    Откако ќе се спушти назад во атмосферата, Орион потоа ќе треба безбедно да распореди падобрани и да го забави своето спуштање пред да го изврши своето насочено фрлање.

    НАСА ќе има флота возила за опоравување кои ќе чекаат во близина, вклучувајќи брод, два хеликоптери, четири чамци на надувување, два сплава и авион, рече Сарафин за време на прес-конференцијата во средата. „Тимот што ги изведува операциите за опоравување е на море во моментов и врши обука навреме“, додаде Сарафин.

    Ако мисијата Артемида I биде успешна, НАСА потоа ќе бара да избере екипаж за летање на мисијата Артемида II, која би можела да полета на месечината веднаш во 2024 година.

    Мисијата Артемида III, која моментално е планирана за лансирање во 2025 година, се очекува да ги врати луѓето на Месечината, а претставниците на НАСА рекоа дека ќе ја вклучи првата жена и првиот астронаут кој не е припадник на белата раса.

    Однесувањето на вселенското летало за време на оваа мисија е „извонредно“, изјави за новинарите во понеделникот вечерта Хауард Ху, програмскиот менаџер на Орион. Имаше некои ситни проблеми, вклучително и краток проблем со комуникацијата, на почетокот на патувањето. Но, генерално, леталото ги надминува очекувањата, како што е производството на околу 20% повеќе енергија отколку што му е потребно, истакна Ху.

    Сарафин додаде дека мисијата се одвива толку добро што НАСА ја ажурирала за да вклучи дополнителни цели за да собере повеќе податоци за способностите и перформансите на вселенското летало.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично