ПОВЕЌЕ

    Рускиот магнат Александер Говор ги купи Мекдоналдс рестораните во Русија

    Време зa читање: 4 минути

    Мекдоналдс постигна договор за продажба на сите свои ресторани во Русија на еден од своите носители на лиценца во земјата, бизнисменот Александар Говор, кој ќе ги работи под ново име. Компанијата за брза храна привремено затвори стотици продажни места низ Русија во март, откако Владимир Путин ја започна својата инвазија на Украина, одлука што го чинеше Мекдоналдс околу 55 милиони долари месечно.

    Во понеделникот компанијата објави дека ќе ги продаде тие продавници и ќе ја напушти Русија, велејќи дека хуманитарната криза предизвикана од војната и непредвидливото опкружување на работење значело дека продолжувањето на управувањето со рестораните таму „веќе не е издржано“ или „во согласност со вредностите на Мекдоналдс“.

    62 ИЛЈАДИ ВРАБОТЕНИ ЌЕ ОСТАНАТ НА РАБОТНИТЕ МЕСТА

    Новиот сопственик, Говор, кој управува со 25 ресторани во Сибир, се согласил да купи 850 руски ресторани и да ги води под различно брендирање, објави Мекдоналдс во четвртокот. Александер Говор е руски магнат, сопственик на лиценца на Мекдоналдс од 2015 година и ко-основач на Neftekhimservis, хемиска компанија за преработка на нафта и нафтени деривати со седиште во регионот Кемерово, во Сибир, градежен инвеститор и член на управен одбор на друга компанија која е сопственик на хотелот Park Inn во Новокузнецк и на приватна клиника во Сибир.

    Рускиот министер за индустрија и трговија Денис Мантуров рече дека договорот е резултат на „долг и тежок“ преговарачки процес и дека владата на Говор ќе му ја обезбеди сета потребна помош. Условите предвидуваат Мекдоналдс да задржи 62.000 вработени во Русија најмалку две години, со постојната плата, а Говор да исплаќа плати на корпоративниот персонал во Русија до склучување на договорот.Продажбата е предмет на регулаторно одобрување, но се очекува да биде затворена во рок од неколку недели, соопшти Мекдоналдс.

    Мекдоналдс не откри за колку се продадени продавниците. Минатата година, нејзините операции во Русија придонесоа со 9% од вкупната годишна продажба на компанијата, или околу 2 милијарди долари.

    Мекдоналдс беше меѓу првите западни потрошувачки брендови кои влегоа во Русија во 1990 година. Неговата голема, сјајна продавница во близина на плоштадот Пушкин во Москва, која беше отворена непосредно по падот на Берлинскиот ѕид, сигнализираше нова ера на оптимизам по студената војна.

    Ова е прв пат компанијата да се „откачи“ или да излезе од голем пазар. Се планира да се започне со отстранување на златните сводови и другите симболи и знаци со името на компанијата. Мекдоналдс соопшти дека ќе ги задржи своите трговски марки во Русија и ќе преземе чекори да ги заштити доколку е потребно.

    НЕ ВЕЛИМЕ:„ЗБОГУМ, ТУКУ-ДОДЕКА НЕ СЕ СРЕТНЕМЕ ПОВТОРНО“

    Засега не е јасно дали другите американски синџири ќе го следат примерот на Мекдоналдс и ќе ја напуштат Русија. Мекдоналдс поседуваше 84% од неговите руски продавници, што му даде поголема контрола врз работењето отколку многу негови ривали чии продавници се во сопственост на франшизи.

    За споредба, 130 руски продавници на Старбакс се затворени од почетокот на март. Нејзиниот франшиза во земјата, Алшаја Груп со седиште во Кувајт, продолжува да ги плаќа своите 2.000 руски вработени.

    Мекдоналдс ја остави можноста еден ден да се врати во Русија. „Невозможно е да се предвиди каква ќе биде иднината, но јас избирам да ја завршам мојата порака со истиот дух што на прво место го донесе Мекдоналдс во Русија: надеж“, напиша главниот извршен директор Крис Кемпчински во писмото до вработените. „Така, да не завршиме со тоа што ќе кажеме „збогум“. Наместо тоа, да кажеме како што прават на руски: додека не се сретнеме повторно“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично