Моќните корисници на Твитер можеби се запознаени со фразата „твитување преку него“. Лабаво дефинирано, тоа е состојба на игнорирање на криза (најверојатно од ваша страна) со објавување за други работи како средство за неактивен одвлекување на вниманието.
По јануарските блокбастерски податоци за малопродажбата, можеби е време да се измисли нова изрека: „Шопинг преку него“. Затоа што искрено, како поинаку да се опишат неверојатно жешките фигури во среда? Броевите за малопродажба пристигнаа во услови на широко распространета вознемиреност за инфлацијата – која, како што споменавме барем неколку пати во Morning Brief, потрошувачите се натерани да ја апсорбираат.
Навистина, податоците од минатиот месец покажаа дека најголемата светска економија буквално јаде повисоки цени, при што бранот Омикрон има само маргинално влијание врз побарувачката за храна и пијалоци. На друго место, силната продажба на автомобили и наклонетоста на потрошувачите за купување преку Интернет за време на ерата на СОВИД-19, им дадоа на бројките моќен баласт.
„Тоа е дефинитивно големо изненадување“, изјави директорот за истражување на потрошувачите на Refinitiv, Џарон Мартис, за Yahoo Finance Live оваа недела. „Онлајн продажбата беше најголемиот победник овде, и тоа е клучно бидејќи ни покажува дека пандемијата сè уште е во главите на потрошувачите“.
Исто како што твитаат преку него, американските потрошувачи очигледно купуваат низ високите цени и покрај сите шанси, вклучително и цените на бензинот кои се во пораст поради нафтата (придвижени се повисоки од геополитичките тензии). Разумниот инвестициски мудрец Чарли Мангер, кој разговараше со главниот уредник за финансии на Yahoo, Енди Сервер во средата, смета дека инфлацијата „е начинот на кој умира демократијата“.
Барем засега, се чини дека потрошувачите го одложуваат денот на пресметката со тоа што купуваат практично сè што е на повидок, со речиси непромислено напуштање. Податоците за малопродажбата од јануари сугерираат дека сè уште остануваат некои нагорни изненадувања за растот во првиот квартал во економијата која продолжува да ѝ пркоси на гравитацијата на повеќе начини.
Податоците за трошење беа доволни за ветеранот од Волстрит, Крис Рупки во FWDBONDS, само на половина шега да сугерира дека „депресивните потрошувачи ги преплавија трговските центри“ во јануари, иако показателите за расположението покажуваат дека граѓаните се мрачни поради немилосрдната инфлација и други фактори.
Всушност, постои уште еден показател што укажува на тоа дека потрошувачите го прифаќаат купувањето и „грижата за себе“ како средство за бегство од болната реалност на нашата сè поскапа ера. Со зголемувањето на воздушниот сообраќај, Airbnb (ABNB) е нешто како барометар за подготвеноста на луѓето да патуваат, ако нивната заработка во четвртиот квартал од шталата е некаква индикација.
„Наједноставниот коментар е дека патниците ќе патуваат“, вели аналитичарот за истражување на капиталот на KeyBanc Capital Markets, Џастин Патерсон, за влијанието на луѓето кои се враќаат да патуваат на Airbnb. „Имаме две години на навистина затворена побарувачка за патувања овде“.
„Затворениот“ концепт на потрошувачите кои агресивно трошат за да го компензираат времето изгубено за време на пандемијата е моќен мултипликатор на силата. И, исто така, потсетува на нешто што Morning Brief го забележа во минатото: на крајот не е важно што велат потрошувачите, туку она што тие го прават (некако како намерите на гласачите во анкети кои ја преувеличуваат или потценуваат поддршката за кандидатите).