Една деценија откако автомобилите на Mazda Motor исчезнаа од фабричките подови на фабриката на Ford во Мичиген, јапонскиот производител на автомобили повторно гради во САД – овој пат со сонародничката компанија Toyota Motor.
Првите кросовери на Mazda CX-50 излегоа од производната лента во заедничката фабрика во Алабама во јануари, нудејќи им на идните купувачи ефикасност што ја постигнаа двата производители на автомобили, познати по нивните вештини за намалување на трошоците и производствената моќ.
За Mazda, рестартирањето на локалното производство со помош на длабокото локално знаење и репутацијата на Toyota за доверливост е промената на која се надеваат дека ќе ја забрза продажбата на вториот по големина пазар во светот. „За нас е огромна предност што можеме да учиме од огромното искуство на Тојота во Соединетите Држави“, рече Масаши Аихара, шеф на Mazda Toyota Manufacturing USA (MTM), во интервју за Ројтерс минатата недела.
Иако потфатот по принципот пола-пола може да изгледа како партнерство на Дејвид и Голијат, исто така дава увид во тоа како Тојота има за цел да стекне свежи вештини од својот растечки број помали партнери.
Како што се зголемува конкуренцијата во индустријата – не само од потенцијалните нови учесници како што се Apple и Sony Group – Toyota презеде малцински удели во Mazda, како и во производителот на мали автомобили Suzuki Motor и специјалист за погон на сите тркала Subaru во последниве години.
Фабриката во Хантсвил, Алабама, која беше отворена минатата година и е дизајнирана да додаде електрични возила во иднина, содржи многу предизвици за Mazda. МТМ USA влече компоненти од добавувачи на лице место на поврзани трактори, заштедувајќи време при товарење и истовар од камиони.
Редоследот по кој се склопуваат возилата исто така беше рационализиран и машинеријата беше стандардизирана колку што е можно повеќе, така што автомобилите Mazda и Toyota на крајот би можеле да бидат изградени на иста линија.
Операцијата не помина без проблеми. Отежнатиот пазар на труд значеше дека фабриката сè уште има 900 работници помалку од целните 4.000, со што останува да работи во една смена наместо две. Mazda сака да ја зголеми продажбата во САД за околу една третина на 450.000 до средината на деценијата.
Раниот план за обука на шест тима во фабриките на Мазда и Тојота во Јапонија беше отфрлен поради Ковид-19,а вториот тим принуден да го прекине своето патување. Сепак, угледот на Тојота во САД се исплатеше и таму: Кентаки и другите локални фабрики помогнаа да се заврши обуката за останатите.