ПОВЕЌЕ

    ПО КРИЗАТА СО БАЛОНИТЕ : Политичките тензии меѓу САД и Кина ги влошија економските врски

    Време зa читање: 5 минути

    Тензиите меѓу САД и Кина поради наводните шпионски балони соборени над Северна Америка ги натера некои од врвните трговски здруженија кои ги претставуваат компаниите зависни од кинеското производство да ги повикаа своите членови да ги диверзифицираат нивните синџири на снабдување. Националната федерација за малопродажба, Американската асоцијација за обувки и облека и Советот на професионалци за управување со синџирот на снабдување изјавија за CNBC дека зголемените тензии со Кина поради шпионските балони резултираа со нови грижи од нивните компании-членки, кои веќе се занимаваат во последните години со тарифите наметнати од претседателот Доналд Трамп и претседателот Џо Бајден, и застојот поради ковид-политиките на Кина.

    „Тековните тензии со трговските односи меѓу САД и Кина продолжуваат да ја истакнуваат потребата од диверзификација на синџирот на снабдување“, рече Џон Голд, потпретседател за синџирот на снабдување и царинска политика на Националната федерација за малопродажба. „Од тарифите до Ковид-19 до дополнителни предизвици, трговците на мало бараат можности да ги диверзифицираат своите извори за да се осигураат дека имаат еластични синџири на снабдување за да ги задоволат потребите на потрошувачите“.

    ВИЕТНАМ, ФИЛИПИНИ И БАНГЛАДЕШ КАКО КОНКУРЕНЦИЈА НА КИНА

    Марк Бакса, претседател и извршен директор на Советот на професионалци за менаџмент на снабдувачки синџири, изјави за CNBC дека членовите на трговската група бараат отпуштања во нивниот синџир на снабдување од почетокот на тарифите како начин да го надоместат ризикот од тековните тензии во трговската политика.

    Најновите податоци покажуваат значителен пораст на производството во земји вклучувајќи ги Виетнам и Филипините. Многу компании исто така се приклонуваат кон ревидираниот договор НАФТА, UMSCA, како начин да се врати повеќе производство во Северна Америка.

    „Видовме забрзано темпо каде што членовите бараат капацитет во контекст на придобивките што ги нуди договорот USMCA“, рече Бакса. „Водачите на синџирот на снабдување бараат помал ризик и подобро средство за да им служат на САД со тоа што ќе се преселат во Канада и Мексико. Други дејствија за обновување што ги гледаме како други преземаат се алтернативни земји како ЕУ, Виетнам, Јужна Кореја и Индија. Некои ја носат работата токму овде во САД“.

    Овие потези не се направени лесно, рече Бакса, со голем број клучни критериуми на списокот за тоа што го разгледуваат менаџерите на синџирот на снабдување кога ја оценуваат промената на производната географија. Достапноста на технологијата и способната работна сила, инфраструктурата, доверливоста и квалитетот се главните „задолжителни работи“, рече тој.

    Стив Ламар, извршен директор на Американската асоцијација за облека и обувки, вели дека границата за напуштање на Кина е висока бидејќи земјата останува важен трговски партнер од различни причини, почнувајќи од пристап до материјали и производи до комплети вештини. Додека новите тензии ги зајакнуваат причините да се размислува за диверзификација на синџирот на снабдување, тој не мисли дека тие ќе направат миграцијата да се случи побрзо.

    „Мислам дека настаните во последната недела не ги забрзуваат трендовите, кои се во тек веќе некое време и се движат само толку брзо колку што ќе им дозволат политиките, групите вештини, способностите, материјалите итн.“, рече Ламар. „Напротив, тие можеби им ставија извичник, потсетувајќи ги луѓето на геополитичките тензии кои се веќе очигледни“.

    Најголемиот пример кога станува збор за ризикот од производството во Кина е најголемата компанија на пазарот, Apple, која во последниве години почна да преместува дел од производството, вклучително и во Индија. Но, „чекорите на сопнување“ што можат да произлезат од овие напори станаа очигледни во проблемите со квалитетот со почетното производство на Apple со седиште во Индија, според новиот извештај на FT.

    Кина губи повеќе производствен и извозен пазарен удел во клучните сектори кон азиските соседи, а неодамнешните политики нулта ковид се значаен фактор што доведува до дополнителна ерозија во нејзината долгогодишна доминација во глобалната трговија.

    Според податоците споделени со CNBC од страна на транспортната економска компанија MDS Transmodal, Кина изгубила позиции во клучните категории на потрошувачи, вклучувајќи облека и додатоци, обувки, мебел и стоки за патување, а исто така забележала пад на нејзиниот удел во извозот од минерали до канцелариска технологија.

    „Кинескиот пристап зеро-ковид влијае на производството и производителите бараат алтернативи за сегашната „фабрика на светот““, рече Антонела Теодоро, виш консултант во MDS Transmodal.

    „Одбивајќи ги поединечните групи на стоки што се извезуваат од Кина, забележуваме дека Кина продолжува да губи удел на пазарот, а Виетнам меѓу земјите добива значење на меѓународниот пејзаж“, рече Теодоро.

    Тој став се совпаѓа со другите неодамнешни истражувања на пазарот за придобивките што ги постигнува особено Виетнам.

    Конкуренцијата се интензивираше во годините пред ковид. Виетнам го одзеде лавовскиот дел од производствената трговија од Кина со речиси 360% зголемување на трговијата на далечина од 2014 година – годината кога земјата почна да инвестира во својот поморски и производствен сектор.

    Малезија и Бангладеш го одзедоа производството на облека од Кина, според MDS Transmodal, додека Тајван забележа маргинален пораст во производството на метал.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично