Со години, Шеин и Тему користеа даночна дупка во САД за да ги одржат своите трошоци ниски и да испраќаат стоки со мали вредности ултра брзо.
Веќе не.
Преку извршна наредба, претседателот Доналд Трамп го укина таканареченото правило де минимис, кое дозволуваше стоки во вредност од 800 долари или помалку да влезат во земјата без царини. Тој, исто така, ги зголемува царините за кинеските стоки за повеќе од 100%, принудувајќи ги и кинеските компании како Шеин и американските гиганти како Амазон да ги прилагодат плановите и да ги зголемат цените.
CNBC објави дека Тему бил исто така погоден, при што американските купувачи гледаат „увозни трошоци“ помеѓу 130% и 150% додадени на нивните сметки. Сега, сепак, компанијата повеќе не испорачува стоки директно од Кина во САД. Наместо тоа, прикажува само огласи за производи достапни во магацините во САД, додека стоките испратени од Кина се наведени како недостапни.
Правилото де минимис постои за да се спречат царинските агенти да трошат премногу време за обработка на мали пакети што не носат многу пари за владата во увозни даноци. Но, сега, администрацијата на Трамп го менува правилото за увоз од Кина, велејќи дека ослободувањето дозволило нелегални дроги да влезат во земјата.
Околу еден милион мали пакети влегуваат во САД секој ден под де минимис во моментов, така што дополнителната обработка би можела да влијае на тоа колку брзо луѓето добиваат пакети што потрошувачите очекуваат да ги добијат за неколку дена.
Компании како „Шеин“ и „Тему“, кои се основани во Кина, го искористија правилото во своја корист, испраќајќи ги нарачките во САД како индивидуални пакети, наместо да носат сандаци полни со артикли, складирајќи ги во магацини и дистрибуирајќи ги до потрошувачите оттаму, како што прават повеќето трговци на мало.
Ослободувањето е голем дел од она што помогна цените на „Шеин“ и „Тему“ да останат толку ниски, според Семјуел Роско, предавач по управување со синџирот на снабдување и операции на бизнис школата на Универзитетот во Британска Колумбија.
„Очекувам тие да претрпат значителен удар, но сепак да се обидуваат да се натпреваруваат во Соединетите Држави“, рече Роско.
Но, иако зголемувањето на цените, факторите на синџирот на снабдување и евентуалното забавување на пакетите на границата ќе бидат пречки, експертите велат дека ударите нема целосно да ги отстранат компаниите, ниту брзиот модел на мода што го забрзаа.
НЕДЕЛАВА СТАПУВААТ НА СИЛА НОВИТЕ ЦАРИНИ ЗА КИНЕСКИ СТОКИ
Од петок, малите пакети под 800 американски долари во вредност што влегуваат во САД од Кина ќе бидат предмет на царини од 120 проценти или фиксна такса од 100 долари. Фиксната стапка треба да се зголеми на 200 долари од 1 јуни.
Под претпоставка дека компанијата ќе го префрли поголемиот дел или целата таа давачка на потрошувачите, цената на артиклите на страниците на „Шеин“ и „Тему“ би можела да се зголеми повеќе од двојно за Американците.
И „Шеин“ и „Тему“ веќе објавија зголемување на цените поради царините, кои стапија на сила минатата недела. Анализата на „Блумберг“ покажа дека производите на страницата на „Шеин“ насочена кон САД се зголемиле за дури 377 проценти во некои случаи, а за просек од осум проценти за женска облека.
„Тему“ исто така додаде „увозни давачки“ на артиклите на нивната страница од околу 145 проценти, според CNBC. Нивната анализа покажува дека, да речеме, лежалка од 18,47 долари сега ќе чини 44,68 долари по увозните давачки, на пример.
И покрај зголемените трошоци во САД, Роско вели дека ова не ги отстранува кинеските страници за е-трговија од игра. „Дури и ако нивните цени се зголемат за еден и пол пати, тие сè уште се конкурентни со продавниците на мало во Северна Америка“, рече Роско.
Тој го дава примерот за бикини од 10 долари на една од платформите што може да чини околу 22 долари откако ќе стапат на сила царините. Бикините од H&M, Zara и Abercrombie се сè уште многу поскапи, со просечна цена од 50, 80 и 120 долари, соодветно, што значи дека Shein и Temu сè уште ќе имаат простор да се натпреваруваат на американскиот пазар.
Американците со ниски приходи веројатно најмногу ќе изгубат од зголемувањето на цените, според Шенг Лу, доцент по студии за мода и облека на Универзитетот во Делавер. Тој вели дека основните производи како маици и чорапи би можеле да доживеат најголем скок на цените бидејќи тие се основни производи што купувачите веројатно ќе ги купат дури и ако станат поскапи.
Во минатото, конкуренцијата со „Шеин“ и „Тему“ исто така ги држеше ниските цени кај другите малопродажни продавници за брза мода, според Лу. Сега кога кинеските гиганти за е-трговија ги зголемуваат своите цени, Лу вели дека тоа би можело да им овозможи и на другите брендови да ги зголемат своите без страв од губење на клиенти.
Ударот со царините и исчезнувањето на дупката „де минимис“ исто така претставуваат мноштво проблеми со синџирот на снабдување за „Тему“ и „Шеин“, според Роско и Лу.
Додека соседните земји како Виетнам и Камбоџа се соочуваат со царини многу пониски од оние на Кина, Лу вели дека едноставното префрлање на производството во овие други земји не е толку едноставно.
Од една страна, ваквите промени одземаат многу време и пари. Лу вели дека е малку веројатно компаниите да се обврзат да го променат местото каде што ги произведуваат своите производи во скоро време, со оглед на тоа колку се менуваше царинската политика на Трамп досега.
Тој вели дека кинеските фабрики можат да произведуваат и различни производи, и во мали серии. Компании како Шеин дизајнираат производ и генерално произведуваат неколку стотици од него првично за да видат колку добро се продаваат пред да произведат повеќе. Лу вели дека кинеските фабрики се прилагодуваат на оваа практика, додека фабриките на други места обично имаат минимална количина од 3.000 или 4.000 за нарачки.
„Тие се потпираат на фабриките во Кина врз основа на нивниот многу софистициран и интегриран локален синџир на снабдување за производство на такви производи, [па] не е лесно да се отстрани производството од Кина“, рече Лу.
Новото правило веројатно ќе го попречи и тоа колку брзо производите влегуваат во земјата, вели Лу. Правилото за де минимис им дозволуваше на овие мали пакети под 800 американски долари да избегнат обработка од страна на граничните агенти по пристигнувањето од Кина. Но, укинувањето на правилото значи дека тие ќе бидат предмет на сите проверки.
Со брзото зголемување на трошоците за мода како резултат на царините, некои извештаи сугерираат дека ова би можело да ги турка потрошувачите кон пазарот за препродажба или да купуваат помалку воопшто .
Лу рече дека неговите студенти од генерацијата Z (дел од основната демографија за компании како Shein) рекле дека зголемувањето на цените за евтина облека би ги навело да купуваат помалку или да купуваат половна облека во обид да ги избегнат царините.