Туризмот во Македонија бележи значителен раст во првите пет месеци од 2025 година, главно поттикнат од засилениот интерес на странските посетители. Според податоците на Државниот завод за статистика, само во мај годинава во земјата биле регистрирани 130.739 туристи, од кои дури 77,6 отсто се странски, а 22,4 отсто домашни. Вкупниот број на ноќевања изнесувал 231.313, при што 71,2 проценти ги оствариле странските туристи, а само 28,8 проценти домашните.
Во периодот јануари – мај 2025 година, споредбено со истиот период лани, вкупниот број туристи е зголемен за 16,3 проценти. Анализирано по категории, странските туристи бележат раст од високи 23,6 проценти, додека кај домашните туристи има благо намалување од 1 процент. Слични се трендовите и во однос на ноќевањата: вкупниот број се зголемил за 12 проценти, при што странските туристи оствариле 18,7 проценти повеќе ноќевања, додека кај домашните е забележан минимален пад од 0,3 проценти.
Според бројот на пристигнати странски туристи, најбројни се посетителите од Турција, со 28.338 туристи само во мај, следени од Германија со 15.166, Франција со 6.059 и Србија со 5.942 туристи. Понатаму, се бележи зголемен интерес и од Полска, Холандија, Чешка, Грција и Хрватска. Најпосетени дестинации се Охрид, Скопје, Маврово, Крушево, Преспа и винските региони во централна Македонија.
И покрај растот на туристичкиот промет, експертите предупредуваат дека е потребен поорганизиран пристап и долгорочна стратегија за да се одржи и засили позитивниот тренд. Се укажува на потребата од инвестирање во инфраструктура – подобрување на патната мрежа, пристапот до аеродроми и јавен транспорт до туристичките локации. Исто така, неопходна е посилна промоција преку дигитални канали и присуство на меѓународни туристички саеми.
Како дел од понудата, се предлага насочување кон тематски туризам – како што се еко и рурален туризам, вински и гастрономски патувања, верски тури, фестивали и културни настани. Поддршката за домашниот туризам преку субвенции и промотивни пакети, особено во невообичаени сезони, може да го намали падот кај домашните посети. Истовремено, заштитата на природните и културните вредности, особено на локациите под заштита на УНЕСКО, останува од суштинско значење за одржливиот развој на секторот.
Според проекциите на Агенцијата за промоција и поддршка на туризмот, до крајот на 2026 година, туризмот би можел да генерира над 600 милиони долари девизен прилив и да учествува со над 4 проценти во бруто домашниот производ. Бројките од 2024 година, кога во земјата беа евидентирани околу 1,26 милиони туристи и над 3,2 милиони ноќевања, веќе покажуваат дека секторот е на стабилен пат на опоравување и развој.
Македонија има потенцијал да стане уште поатрактивна дестинација за европските и регионалните туристи, но за да се оствари тоа, потребно е стратешко вложување, координирана политика и јасна визија за туристичкото брендирање на земјата.