Samsung и LG, два јужнокорејски конгломерати познати по домашните апарати, ги здружија силите за да произведат телевизори од високата класа. LG Display неодамна потпиша договор за снабдување со милиони од своите бели OLED дисплеи на Samsung Electronics за пет години, почнувајќи од оваа година, според инсајдерите во индустријата на 13 февруари. Samsung ќе ги користи OLED дисплеите на LG за производство на премиум телевизори.
Ова неверојатно партнерство доаѓа додека двата конгломерати се обидуваат да ја одбијат конкуренцијата од производителите на евтини телевизори во Кина.
Во потег без преседан, јужнокорејските технолошки титани, Samsung и LG, го оставија настрана своето долгогодишно ривалство за да се соочат со заеднички противник: брзото искачување на кинеските компании на глобалниот пазар на телевизори. Оваа соработка, живописна илустрација на поговорката „непријателот на мојот непријател е мој пријател“, означува сеизмичка промена во конкурентната динамика на технолошката индустрија.
LG е клучен играч во секторот на апарати за домаќинство откако е основан во 1958 година како корпорација GoldStar. Самсунг влезе во кавгата во 1969 година кога ја основа Самсунг Електроникс, означувајќи го почетокот на ривалството кое траеше повеќе од пет децении.
Двата конгломерати сега се одлучуваат за соработка наместо конкуренција за да ја зајакнат својата позиција на глобалниот пазар. Таканаречената „ТВ алијанса“ е замисла на претседателот на Самсунг Груп Ли Јае-јонг и претседателот на Групацијата LG, Ку Кванг-мо, според луѓе запознаени со ова прашање. „Samsung и LG се здружија за да го прошират сегментот на премиум ТВ, соочени со кинеската евтина ТВ офанзива“, рече инсајдер од индустријата.
Самсунг првично ги фаворизираше диодите што емитуваат светлина со квантни точки, или QLED, за своите висококвалитетни ТВ панели. Но, пазарот претпочиташе OLED, за кои LG е специјализиран, а Samsung ја пропушти продажбата на OLED телевизорите поради неговото одложено влегување во сегментот. Бидејќи кинеските евтини LCD телевизори почнаа да ја загрозуваат позицијата на Samsung како врвен производител на телевизори во светот, претседателот Ли, наводно, одлучил да се фокусира на OLED телевизори од високата класа.
За возврат, LG Electronics се согласи да ги користи OLED-овите на Samsung Display во лаптопите на LG. Упатените во индустријата сугерираат дека под водство на двајцата претседавачи, Samsung и LG може да ја прошират својата соработка во области како што се полупроводници, хемикалии и материјали. Висок извршен директор, кој сакаше да остане анонимен, рече дека претседателите на четирите големи конгломерати во Јужна Кореја – Samsung, LG, Hyundai и SK – се стремат кон партнерства кои ќе ја подигнат нивната позиција на глобалниот пазар. „Тоа им помага на претседавачите да одржуваат блиски односи едни со други“, додаде тој.
Samsung исто така ги зајакнува партнерствата со Hyundai Motor Group, долгогодишен ривал во автомобилскиот сектор. Hyundai Motor го инсталираше аудио системот на подружницата на Samsung, Harman во своето електрично возило (EV) Genesis G80 во 2021 година. Во октомври минатата година, Hyundai потпиша договор за користење на EV батериите на Samsung SDI во својата следна генерација на електрични возила. Hyundai ќе го користи и полупроводничкиот систем на Samsung Exynos Auto V920, почнувајќи од 2025 година.
Оваа промена е забележлива, имајќи предвид дека Hyundai претходно користеше само батерии LG и SK во своите ЕВ возила. „Хјундаи претходно одржуваше толку цврста контрола врз синџирот на снабдување што избегнуваше да користи што било поврзано со Самсунг, дури и канцелариски материјали“, рече извор кој знаеше за ова прашање. Неодамнешната промена во стратегијата може да се припише на претседателот на Hyundai, Чунг Еуисун, кој изрази силна волја за соработка со ривалите.
Колаборативните напори на Hyundai се прошируваат надвор од Samsung – производителот на автомобили, исто така, соработува со LG и SK. Со LG Energy Solutions, Hyundai ќе гради заеднички фабрики за батерии во Индонезија и во САД. Genesis GV80 на Hyundai за 2024 година е опремен со инфозабавниот систем на LG во возилото.
Производителот на автомобили, исто така, гради фабрика за батерии со заедничко вложување во САД со вклучен SK и соработува со SK E&S за снабдување со водородни автобуси во Сеул.
„Во минатото, четирите конгломерати напредуваа натпреварувајќи се едни со други на домашниот пазар, но сега корејските компании колективно се соочуваат со жестока глобална конкуренција“, рече инсајдер во индустријата. „Со протекционистичките политики како што е ИРА во САД и даноците за јаглерод во Европа во пораст, компаниите сфатија дека треба да работат заедно како тим за да стекнат место на глобалниот пазар“.