ПОВЕЌЕ

    САД ВОВЕДУВААТ ЧЕТИРИКРАТНО ПОВИСОКИ ЦАРИНИ ЗА КИНЕСКИ ЕВ: Како кинескиот „Галеб“ стана закана за американската автомобилска индустрија

    Време зa читање: 5 минути

    Американскиот претседател Џо Бајден се очекува да воведе 100% даноци на увезените кинески индустриски производи, вклучително и електричните автомобили, како одговор на бројните повици од локалните производители на автомобили и синдикати. Со овој потег американската влада четирикратно ќе ги зголеми сегашните царини за кинеските електрични возила и нагло ќе ги зголеми давачките за другите клучни индустрии оваа недела за одбрана на американските работници, објави Блумберг.

    Бајден ќе ги зголеми или додаде тарифите во целните сектори по речиси две години разгледување. Вкупната тарифа за кинеските ЕВ ќе се зголеми на 102,5 отсто од 27,5 отсто, рекоа луѓето, кои сакаа да останат анонимни пред објавувањето. Други ќе се удвојат или тројно во целните индустрии, иако опсегот останува нејасен.

    Малото, добро направено и евтино кинеско возило наречено Галеб (Seagull) стана толку голема закана за американската автомобилска индустрија од која треперат и американските производители на автомобили и политичарите, пишува Асошиејтед Прес.

    Автомобилот, лансиран минатата година од кинескиот производител на автомобили BYD, се продава за околу 12.000 долари во Кина, но вози добро и е комбиниран со изработка што им конкурира на електричните возила произведени во САД кои чинат три пати повеќе. Верзијата со помал домет чини под 10.000 долари.

    Тарифите за увезените кинески возила веројатно засега ќе го оддалечат галебот подалеку од бреговите на Америка и веројатно ќе се продава за повеќе од 12 гранки доколку се увезе. Но, брзото појавување на ЕВ со ниски цени од Кина може да ја потресе глобалната автомобилска индустрија на начини што не се видени откако јапонските производители експлодираа на сцената за време на нафтените кризи во 1970-тите. BYD, што значи „Изградете ги вашите соништа“, може да биде кошмар за американската автомобилска индустрија.

    „Секоја автомобилска компанија која не обрнува внимание на нив како конкурент ќе биде изгубена кога ќе се појави на својот пазар“, рече Сем Фиорани, потпретседател во AutoForecast Solutions во близина на Филаделфија. „Влезот на BYD на пазарот во САД не е ако. Тоа е кога.”

    Американските политичари и производители веќе ги гледаат кинеските ЕВ како сериозна закана. Администрацијата на Бајден во вторник се очекува да објави 102% царини за електричните возила увезени од Кина, велејќи дека тие претставуваат закана за работните места и националната безбедност на САД.

    Алијансата за американско производство вели во документ дека владата ги субвенционира кинеските електрични возила „може да заврши како настан на ниво на изумирање за американскиот автомобилски сектор“.

    Претходно оваа година, извршниот директор на Tesla, Илон Маск, им рече на индустриските аналитичари дека кинеските ЕВ се толку добри што без трговски бариери, „тие ќе ги уништат повеќето други автомобилски компании во светот“.

    Надвор од Кина, електричните возила често се скапи, насочени кон пазар каде има купувачи со повисоки приходи. Но, кинеските брендови кои сè уште не се светски познати имиња нудат достапни опции кои ќе им се допаднат на масите – додека владите на САД, Европа и многу други охрабруваат да се оддалечат од возилата на бензин за да се борат против климатските промени.

    „Западните пазари не ги демократизираа електричните возила. Тие ги гентрифицираа електричните возила“, рече Бил Русо, основач на консултантската компанија Automobility Ltd. во Шангај. „И кога гентрификувате, ја ограничувате големината на пазарот. Кина се залага за демократизација на електричните возила, и тоа е она што на крајот ќе ги наведе кинеските компании да бидат успешни додека стануваат глобални“.

    Претседателот на компанијата Тери Војчовски, поранешен главен инженер на големите пикапи на Џенерал Моторс, рече дека автомобилот е „јасен повик“ за американската автомобилска индустрија, која е со години зад Кина во дизајнирањето евтини електрични возила.

    Повисоките трошоци за работна сила во САД се, исто така, дел од причината што Кина произведува евтин, а квалитетен електричен автомобил. BYD може да ги намали трошоците поради својата експертиза во производството на батерии – главно за производи за широка потрошувачка – кои користат хемија на литиум железо фосфат. Тие чинат помалку, но имаат помал опсег од повеќето сегашни литиум-јонски батерии.

    Американците сè уште учат како да направат поевтини батерии, вели Војчовски. Форд гради фабрика за батерии за литиум железо фосфат, користејќи технологија од кинеската CATL.

    BYD произведува многу свои делови, вклучувајќи електрични мотори, контролни табли, каросерија, па дури и фарови. Исто така, ја има предноста од огромниот обем – 3 милиони возила продадени ширум светот минатата година.

    Портпаролот на кинеското Министерство за надворешни работи Лин Џијан во петокот вети дека Кина ќе ги преземе „сите неопходни мерки за да ги брани своите права и интереси“ кога станува збор за дополнителни царини.

    Казнените тарифи за електричните возила од кинеско производство (EV) од страна на администрацијата на Бајден веројатно ќе ги одвратат BYD, Zhejiang Leapmotor и локалните колеги да ја поттикнат нивната продажба во САД, иако тие го забрзуваат темпото на електрификација во глобалната автомобилска индустрија, се дел од реакциите во Кина на оваа одлука на администрацијата во странство.

    Некои производители на ЕВ во континентална Кина ќе бидат внимателни во однос на нивната експанзија во странство, доколку САД продолжат да воведуваат царина од 102 отсто за увезените кинески автомобили на батерии од безбедносни причини, додаваат тие. Овие производители веќе се подготвуваат за нов удар во Европа, откако Европската комисија минатата година започна истрага за субвенциите на Пекинг за производителите на автомобили.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично