ПОВЕЌЕ

    ПРИСТИГНА НАЈСЕРИОЗНИОТ КОНКУРЕНТ НА GOOGLE: ChatGPT сега има опција за веб пребарување

    Време зa читање: 6 минути

    ChatGPT сега може да пребарува на интернет за ажурирани одговори на прашањата на корисникот, објави денес OpenAI.

    Досега, ChatGPT беше претежно ограничен на генерирање одговори од неговите податоци за обука, кои се актуелни до октомври 2023 година за GPT-4o и имаше ограничени можности за пребарување на веб, според MIT Technology Review.

    Овој потег ги надгради позициите на ChatGPT како опасен конкурент на долготрајно неприкосновената позиција на шампион во категоријата, која со години ја има Google во интернет пребарувањето.

    Пребарувањата за генерализирани теми сè уште ќе се базираат на овие информации од самиот модел, но сега ChatGPT автоматски ќе пребарува на интернет како одговор на прашања за неодамнешните информации, како што се спортот, акциите или вестите на денот, и може да испорача богати мултимедијални резултати. Корисниците, исто така, можат рачно да активираат веб-пребарување, но во најголем дел, четботот ќе донесе сопствена одлука за тоа кога одговорот ќе има корист од информациите преземени од веб, вели Адам Фрај, водечкиот производ за пребарување на OpenAI.

    „Нашата цел е да го направиме ChatGPT најпаметниот асистент и сега навистина ги подобруваме неговите способности во однос на она до што има пристап од мрежата“, вели Фрај за MIT Technology Review. Функцијата е достапна денес за корисниците што плаќаат на четботот.

    Додека пребарувањето ChatGPT, како што е познато, првично е достапно за клиентите кои плаќаат, OpenAI има намера да го направи бесплатно достапно подоцна, дури и кога луѓето се одјавени. Компанијата, исто така, планира да го комбинира пребарувањето со гласовните функции и Canvas, нејзината интерактивна платформа за кодирање и пишување, иако овие способности нема да бидат достапни на денешното првично лансирање.

    Компанијата претстави самостоен прототип на веб-пребарување во јули. Тие способности сега се вградени директно во четботот. OpenAI вели дека „го донесе најдоброто од искуството на SearchGPT во ChatGPT“.

    OpenAI е најновата технолошка компанија која дебитираше асистент за пребарување напојуван со вештачка интелигенција, предизвикувајќи слични алатки од конкурентите како Google, Microsoft и стартапот Perplexity. Мета, исто така, наводно развива сопствен пребарувач за вештачка интелигенција. Како и со интерфејсот на Perplexity, корисниците на пребарувањето ChatGPT можат да комуницираат со четботот на природен јазик и тој ќе понуди одговор генериран од вештачка интелигенција со извори и линкови до понатамошно читање. Спротивно на тоа, прегледите на вештачката интелигенција на Google нудат кратко резиме генерирано со вештачка интелигенција на врвот на веб-локацијата, како и традиционална листа на индексирани врски.

    Овие нови алатки на крајот би можеле да го оспорат пазарниот удел на Google од 90% во онлајн пребарувањето. Пребарувањето со вештачка интелигенција е многу важен начин да се привлечат повеќе корисници, вели Чираг Шах, професор на Универзитетот во Вашингтон, кој е специјализиран за онлајн пребарување. Но, тој вели дека е малку веројатно да ја отстрани доминацијата на пребарувањето на Google. Обидот од висок профил на Мајкрософт со Бинг едвај направи вдлабнатина на пазарот, вели Шах.

    Наместо тоа, OpenAI се обидува да создаде нов пазар за помоќни и интерактивни агенти за вештачка интелигенција, кои можат да преземат сложени активности во реалниот свет, вели Шах.

    Новата функција за пребарување во ChatGPT е чекор кон овие агенти.

    Исто така, може да испорача високо контекстуализирани одговори кои ги користат предностите на историите на разговор, овозможувајќи им на корисниците да навлезат подлабоко во пребарувањето. Во моментов, пребарувањето ChatGPT може да се потсети на историите на разговори и да го продолжи разговорот со прашања на истата тема.

    Самиот ChatGPT исто така може да запомни работи за корисниците што може да ги користи подоцна – понекогаш тоа го прави автоматски или можете да побарате од него да запомни нешто. Тие „долгорочни“ сеќавања влијаат на тоа како реагира на разговорите. Пребарувањето сè уште го нема ова – новото пребарување на веб започнува од нула – но треба да ја добие оваа можност во „следните неколку квартали“, вели Фрај. Кога ќе се случи, OpenAI вели дека ќе му овозможи да испорача многу поперсонализирани резултати врз основа на она што го знае.

    „Тоа може да се постојани спомени, како „Јас сум вегетаријанец“ или може да бидат контекстуални, како „Ќе одам во Њујорк во следните неколку дена“, вели Фрај. „Ако кажете „Одам во Њујорк за четири дена“, може да се сети на тој факт и нијанса на таа точка“, додава тој.

    За да помогне во развојот на веб-пребарувањето на ChatGPT, OpenAI вели дека ги искористил своите партнерства со новинските организации како што се Ројтерс, Атлантик, Ле Монд, Фајненшл Тајмс, Аксел Спрингер, Конде Наст и Тајм. Сепак, неговите резултати вклучуваат информации не само од овие издавачи, туку и од кој било друг извор на интернет што активно не го блокира неговиот пребарувач за пребарување.

    Позитивен развој е тоа што ChatGPT сега ќе може да добива информации од овие реномирани онлајн извори и да генерира одговори врз основа на нив, вели Сузан Верберн, професорка по обработка на природни јазици на Универзитетот Лајден, која студирала пронаоѓање информации. Исто така, им овозможува на корисниците да поставуваат дополнителни прашања.

    Но, и покрај подобрената можност за пребарување на интернет и вкрстени извори, алатката не е имуна од постојаната тенденција на моделите на јазиците на вештачка интелигенција да ги измислуваат или погрешат работите. Кога MIT Technology Review ја тестираше новата функција за пребарување и побара од неа идеи за дестинации за одмор, ChatGPT предложи „луксузни европски дестинации“ како што се Јапонија, Дубаи, островите на Карибите, Бали, Сејшелите и Тајланд.

    Како извор понуди напис од Тајмс, британски весник, кој ги наведе овие локации, како и оние во Европа како луксузни опции за одмор.

    „Особено кога прашувате за невистинити факти или настани кои никогаш не се случиле, моторот сепак може да се обиде да формулира веродостоен одговор кој не мора да биде точен“, вели Верберн. Исто така, постои ризик дека дезинформациите може да навлезат во одговорите на ChatGPT од интернет, ако компанијата не ги филтрира доволно добро своите извори, додава таа.

    Друг ризик е дека сегашниот притисок за пристап до интернет преку пребарување на вештачка интелигенција ќе ја наруши дигиталната економија на интернетот, тврди Бенџамин Брукс, соработник во Центарот Беркман Клајн на Универзитетот Харвард, кој претходно ја водеше јавната политика за стабилност ВИ, во авторски текст објавен од МИТ Технолошки преглед денес.

    „Со заштитување на мрежата зад чет-бот кој знае се, пребарувањето со вештачка интелигенција може да ги лиши креаторите од посетите и „очните јаболки“ што им се потребни за да преживеат“, пишува Брукс.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично