Баварскиот премиер Маркус Седер повторно повика на забраната за емисија на CO2 од автомобилите во цела ЕУ од 2035 година да се повлече пред изборите за Европскиот парламент во јуни. „Забраната за мотори со согорување за 2035 година е погрешна и затоа мора да се отповика“, рече Седер за неделното издание на масовниот весник „Билд“ во забелешките објавени пред објавувањето.
„Нашите производители на возила се глобални лидери во производството на мотори со согорување. Од таа причина е апсурдно да се исклучи технологијата што работи и да се остави на други земји во иднина“, рече Седер.
Тој, исто така, ја критикуваше одлуката за прекин на исплата на субвенции за купувачите на електрични возила. „Наместо да забрануваме и да ги намалуваме трошоците, треба да дозволиме и промовираме. Федералната влада треба повторно да ја воведе субвенцијата на купувачот за електричните автомобили“, рече Седер.
Седер направи политички пресврт по ова прашање. Во 2007 година, тој повика на забрана на моторите со согорување од 2020 година, велејќи: „Зелените мотори отвораат нови работни места“.
Неодамнешната анкета покажа дека 61% од Германците се против забраната од 2035 година, а само 24% се за.
Земјите-членки на ЕУ и Европскиот парламент пред една година ја усвоија мерката со која се забрануваат емисиите на CO2 од новите автомобили од 2035 година.
Забраната на ЕУ од 2035 година за нови автомобили со мотори со внатрешно согорување е најмалку популарна мерка за заштита на климата во Германија, Франција и Полска, дури и меѓу гласачите на партиите на левиот центар, покажа новото истражување спроведено во трите земји.
Во 2023 година, земјите на ЕУ и Европскиот парламент усвоија де факто забрана за продажба на нови бензински и дизел автомобили од 2035 година, со намалување на дозволените емисии на издувните цевки на нула, со исклучок само за автомобилите кои работат исклучиво на климатски неутрални горива.
НАЈНЕПОПУЛАРНАТА ЕКОЛОШКА МЕРКА ВО ЕУ
Оваа политика, нашироко позната како „забрана за мотори со согорување“, е најмалку популарна мерка на климатската политика од списокот со 40 опции понудени во истражувањето на истражувачите од Универзитетот Оксфорд, Универзитетот Хумболт Берлин и Херти школата Берлин. Истражувањето им овозможи на 15.000 испитаници во Германија, Франција и Полска да проценат повеќе климатски политики, како и статус кво, во пар споредба, за да создадат рангирање на популарноста меѓу потенцијалните мерки.
Во сите три земји, забраната за автомобили со мотори со внатрешно согорување се рангираше на дното, проследена со мерки како што се зголемени давачки за CO2 (Германија, Полска) како и патарини за сите автомобили освен електричните (Франција).
Иако незадоволството од забраната за мотори со внатрешно согорување е највисоко меѓу гласачите на екстремната десница, тоа се шири низ сите политичките кампови, што ја прави најмалку популарна опција и меѓу потенцијалните гласачи на партиите на левиот центар како што се германската СПД, полската Левица и Француска партија социјалисти.
За разлика од централно-десничарските и екстремно десничарските партии, централно-левичарската група S&D во Европскиот парламент отсекогаш ја поддржуваше мерката, тврдејќи дека е неопходно да се постигне климатска неутралност ширум ЕУ до 2050 година и да се обезбеди потребната јасност на производителите на автомобили да се фокусираат на електрични автомобили.
Додека централнодесничарската ЕПП го избриша ветувањето дека ќе ја врати забраната „што е можно поскоро“ од нејзиниот последен манифест за изборите за ЕУ во јуни, усвоен на партиска конвенција минатата недела, Јенс Гисеке, главниот преговарач на ЕПП за правилата за CO2 за автомобили, изјави за Euractiv дека „крајот на моторите со согорување ќе биде разгледан во секој случај“.