Купувачите добија мало олеснување оваа недела од огромната царина на претходно евтините кинески производи. Но, царините што остануваат сè уште се на пат да ги нарушат навиките за купување на милиони Американци кои купуваат на ултра ниски цени на страници за е-трговија како „Шеин“ и „Тему“.
Администрацијата на Трамп ги намали царините за пакети „de minimis“ , или пратки на стоки во вредност од 800 долари или помалку, што доаѓаат од Кина, од 120% на 54% и ја намали стапката од 145% на 30% за пакети од комерцијални превозници. Опцијата за фиксна такса од 100 долари, исто така, нема да се зголеми на 200 долари по поштенска пратка од 1 јуни, како што беше претходно планирано, според извршната наредба издадена во понеделник, која веќе стапи на сила.
Промената е симболична за состојбата на трговската војна меѓу САД и Кина. Односите се подобруваат, но сè уште има многу работа пред да се вратат на нивоата од пред јануари. Кина ги намали вкупните царини за американските стоки на 10% за 90 дена, додека американските давачки за огромното мнозинство кинески производи се намалија на 30% за тој период. Американските царини доаѓаат покрај давачките што веќе беа во сила пред американскиот претседател Доналд Трамп да го започне својот втор мандат.
Извршната наредба од понеделник ја ублажува царината од 120% за поштенските пратки „de minimis“. Новата стапка од 54% се однесува само на пратки обработени од поштенски услуги како што е USPS. Наместо тоа, испораките од UPS, FedEx и други компании за експресни курирски пратки ќе се соочат со основната царина за кинески стоки, која САД ја намалија на 30%, што сè уште е осакатувачко за многу бизниси и потрошувачи.
На крајот на краиштата, товарот на царините ќе падне врз американските потрошувачи, особено врз оние со пониски приходи кои се потпираат на релативно евтини производи од Кина. Сега, Американците можат да очекуваат подолго време на чекање и повисоки цени, изјавија трговски експерти за Си-Ен-Ен.
„Тоа е подобро сценарио од алтернативата, но на крајот на краиштата, ова сепак е огромно нарушување за основните предмети за домаќинството, како облеката итн., кои се испорачуваат со користење на ослободувањето од de minimus“, изјави за CNN Кларк Пакард, истражувач за трговска политика во Институтот Като, либертаријански тинк-тенк.
Ослободувањето од де минимис им овозможи на кинеските гиганти за е-трговија како „Шеин“ и „Тему“ да го преплават американскиот пазар со евтини артикли, од кои зависеа милиони Американци.
Но, откако претседателот Доналд Трамп првпат воведе казнени царини за кинескиот увоз, настана хаос: USPS накратко престана да испорачува пакети од Кина, а времето на испорака се зголеми. Откако истече ослободувањето пред две недели, клиентите за CNN изјавија дека се борат да продолжат да купуваат од „Шеин“ и „Тему“ откако платформите ги зголемија своите цени.
Неколку часа откако истече ослободувањето од de minimis на почетокот на мај, и „Тему“ објави дека го ревидира својот модел на испорака , испраќајќи ја целата американска продажба преку продавачи со седиште во САД, додавајќи дека нејзините „цени за американските потрошувачи остануваат непроменети“.
Си-Ен-Ен контактирале со „Тему“ за ажурирања на нивните политики за испорака откако била објавена новата тарифа.
Царината останува повисока за евтин увоз во споредба со вкупната царина за кинески стоки, бидејќи администрацијата на Трамп изјави дека сака да се справи со нелегалните супстанции како фентанил, кои наводно се шверцуваат преку овие пакети. Пакард, исто така, го забележал растечкиот скептицизам во врска со ослободувањето од „de minimis“, за кое критичарите тврдат дека им штети на американските бизниси и ги изложува Американците на лажни или „опасни“ стоки.
Ролеркостерот ги довел во забуна и шпедитерите и потрошувачите. Дури и со новонамалената стапка, влијанието врз овие гигантски бизниси за е-трговија останува нејасно.
Трговските експерти велат дека кинеските гиганти за е-трговија веројатно ќе складираат производи во САД за време на овој период на деескалација, особено додека компаниите почнуваат да се подготвуваат за напорната празнична сезона.
„Тему“ и „Шеин“ веќе почнале да ги градат своите портфолија на магацини во САД за да ги намалат времето на испорака. „Шеин“ почнал да складира стока и да испорачува на големо до магацините во САД уште минатата година , а „Блумберг“ објави во февруари дека „Тему“ започнал со реконструкција на својот кинески синџир на снабдување, барајќи од фабриките добавувачи да испорачуваат артикли на големо до магацините во САД.
Некои од американските купувачи на „Тему“ се пожалиле овој месец дека артиклите веќе се распродадени или дека многу артикли повеќе не се достапни.
Домаќинствата со пониски приходи ќе страдаат најмногу од повисоките цени на кинеските страници за е-трговија. Околу 48% од пакетите „de minimis“ се испратени до најсиромашните поштенски кодови во САД, додека 22% се доставени до најбогатите, според февруарското истражување на економистите од UCLA и Јеил.
„Тоа ќе им наштети на луѓето кои се борат малку повеќе од просечните Американци“, рече Пакард.