ПОВЕЌЕ

    НАЈГОЛЕМИОТ ГУБИТНИК: Германската автоиндустрија соочена со колапс откако Трамп ги објави царините од 25 отсто

    Време зa читање: 8 минути

    Претседателот Трамп сака Американците да купуваат помалку европски автомобили, а Европејците да купуваат повеќе американски автомобили. За да го забрза својот сон, во неделата вечерта тој најави царини од 25 отсто, меѓу другото, за увоз на автомобили од ЕУ може да предизвика трговска војна во автомобилската индустрија.

    Реакцијата на пазарот на ова беше предвидлива: акциите на европските производители на автомобили вчера паднаа. Stellantis и Volkswagen паднаа за 6,8 и 5,6 проценти соодветно. Volvo падна за 6,5 отсто, додека Mercedes Benz, BMW и Porsche загубија меѓу 3,6 и 4,3 отсто.

    И покрај неговото баварско потекло, Трамп има посебен проблем со германските автомобили. Во извештајот за 2018 година од германското списание WirtschaftsWoche, Трамп му рекол на францускиот претседател Емануел Макрон дека не сака повеќе Мерцедес да се тркала по Петтата авенија во Њујорк. А, според неколку неименувани европски и американски дипломати, Трамп го прашал и Макрон зошто толку Германците купуваат толку малку Шевролети, а американските возачи избираат БМВ.

    Точноста на овој разговор беше потврдена во ноември минатата година кога поранешната германска канцеларка Ангела Меркел изјави за италијанскиот „Кориере Дела Сера“ дека Трамп е „опседнат со идејата дека има премногу германски автомобили во Њујорк“. Можеби Трамп беше меѓу нив, бидејќи европските автомобили што претседателот ги поседуваше очигледно вклучуваат Mercedes-Benz SLR McLaren, Lamborghini Diablo и Rolls-Royce Silver Cloud.

    Оваа опсесија на Трамп е во голема мерка зачудувачка кога се знае дека повеќето Мерцедес-Бенц возила најверојатно се направени во Алабама. Има големи фабрики на BMW и Volkswagen во САД, исто така, кои градат големи автомобили прилагодени на американските вкусови.

    Трамп побара од странските автомобилски компании отсега натаму да се произведуваат во Соединетите Држави, навидум несвесен за фактот дека од 1990-тите милиони автомобили од европски брендови – особено германски – се направени во САД.

    Volkswagen минатата година соопшти дека инвестира 10 милијарди долари во САД, поделени меѓу фабриката во Чатануга и заедничко вложување со производителот на електрични возила Rivian. Јужна Каролина ја има најголемата фабрика за склопување на БМВ во светот – таму произведе 396.000 автомобили минатата година – и беше толку успешна во текот на 30 години што глобалниот извршен директор на БМВ, Оливер Зипс, неодамна доби економска награда од републиканскиот гувернер на државата.

    Порше и Дајмлер исто така произведуваат во САД. Германските производители на автомобили во Алабама, Јужна Каролина, Тексас и други држави со гласање на Трамп директно вработуваат околу 50.000 американски работници, а уште повеќе се вработени во добавувачите на делови и дилерите и сервисните центри. „Да се ​​прави каква било разлика помеѓу тоа што е американски автомобил и што е германски автомобил е глупост“, вели за WIRED Џејкоб Киркегард, европски трговски експерт од Институтот за меѓународна економија Петерсон со седиште во Вашингтон.

    Има и зголемено меѓународно комбинирање на автомобилски брендови. Крајслер, историски еден од „големите три“ американски производители на автомобили заедно со GM и Ford, беше купен од Fiat од Италија и од 2021 година е дел од групата Stellantis со седиште во Амстердам, која ги поседува наводно целосно американските брендови Dodge, Jeep и Ram Trucks.

    ГЕРМАНСКАТА АВТОИНДУСТРИЈА – НАЈГОЛЕМИОТ ГУБИТНИК ОД ЦАРИНИТЕ

    Трамп често ги наведува повисоките тарифи на Брисел за возилата како извор на неговиот гнев – блокот наплатува данок на увоз од 10 проценти на возила во споредба со 2,5 проценти што ги наплаќаат САД. Згора на тоа, високи претставници на администрацијата на Трамп се жалат, дека европскиот данок на додадена вредност од околу 20 проценти – со што вкупните трошоци достигнаа 30 проценти.

    „Дали знаевте кога испраќате автомобил од Соединетите Американски Држави во Европа, ако воопшто го пуштат затоа што имаат многу нетарифни бариери, дека помеѓу ДДВ и давачките, тој автомобил се оданочува со 30 проценти? Заменик-шефот на кабинетот на Белата куќа Стивен Милер изјави за Фокс њуз во понеделникот.

    „Германскиот автомобил – или европски автомобил испратен во Америка се оданочува со 2,5 проценти – или во основа нула. Ова е главна причина зошто американската автомобилска индустрија толку долго се загрозува и расипува работни места“, додаде Милер. „Ако сакаат да им се наплати помалку од 30 отсто, ќе мора да ги намалат бариерите, за да биде фер и еднаков и, да, реципрочен третман“.

    Какви било царини на Трамп најмногу би ги погодиле германските производители на автомобили. Големите три германски фирми сочинуваат 73 отсто од 820.000 единици извезени од ЕУ во САД минатата година, според истражувачката платформа JATO Dynamics. „Ни доаѓаат милиони автомобили, BMW и Mercedes-Benz и Volkswagen и толку многу различни автомобили. И ние не правиме ништо за тоа“, им рече Трамп на новинарите на 3 февруари, во неговото најсилно директно предупредување до врвните европски производители на автомобили.

    Како што трговската војна на Трамп забрзува на повеќе фронтови, тој веќе наметна 10 отсто сеопфатна увозна давачка за Кина, додека ги суспендираше царините од 25 отсто против Мексико и Канада на еден месец. Германските производители на автомобили, исто така, би биле оштетени од какви било царини против Мексико, бидејќи многумина имаат значително производство таму.

    Секое зголемување на трошоците за производителите на автомобили во ЕУ ќе изврши дополнителен притисок врз индустријата која веќе се соочува со опаѓање на пазарниот удел во Кина и мала побарувачка во Европа.

    „Длабоко сме загрижени поради можното воведување тарифи од страна на САД“, рече Сигрид де Вриј, генерален секретар на автомобилското лоби на ЕУ АЦЕА. „Наместо тарифи за одмазда, ЕУ и САД треба да соработуваат за да избегнат потенцијален трговски конфликт“.

    Лобирачката група ја започна годината повикувајќи ги европските пратеници превентивно да постигнат договор со Вашингтон за да се избегне трговска војна. БМВ отиде чекор подалеку, велејќи дека блокот треба да ги намали тарифите за да се совпадне со оние на САД во обид да го смири Трамп – и да ги намали сопствените извозни трошоци.

    BMW има големо влијание во Соединетите Држави, произведувајќи го најголемиот дел од своите теренци од серијата X во фабриката во Спартанбург, Јужна Каролина, кои потоа ги извезува во остатокот од светот.

    Таквиот предлог, сепак, би бил подарок за Кина.

    Реципрочните тарифи на САД ќе го уништат принципот на Најповластена Нација (MFN) што го поткрепи трговскиот систем по Втората светска војна. Според него, земјите кои се членки на Светската трговска организација ги прошируваат своите најниски царини за одредено добро на сите нивни трговски партнери.

    Ако ЕУ понуди да ги намали тарифите за автомобили на 2,5 отсто од 10 отсто, ќе мора да им ги понуди истите услови за MFN на кинеските производители – поткопувајќи ги дополнителните давачки што ги наметна минатата година за електричните возила произведени во Кина, откако истрагата откри докази за огромни државни субвенции.

    „Би било голем подарок за земјите како Кина да ги намалиме нашите давачки без да добиеме ништо за возврат. Ова би се спротивставило на целата филозофија на преговорите за тарифите“, рече еден трговски адвокат од Брисел, кој доби анонимност поради чувствителноста на прашањето.

    Со оглед на тоа што европските производители на автомобили се на удар, другите протекционистички потези на Трамп во трговијата веројатно ќе ја исфрлат производната економија од ударот на двете страни на Атлантикот. Тој, исто така, означи тарифи од 25 проценти за увоз на челик и алуминиум – што веројатно ќе го зголеми притисокот на влезните трошоци во САД, додека го пренасочува вишокот снабдување со метали во Европа.

    Подружницата на VW, Porsche, ги извезува сите свои модели од ЕУ во САД, каде што продаде рекордни 76.000 автомобили минатата година, што го прави најголемиот пазар на марката. Под притисок во други региони, особено во Кина, производителот на автомобили е во дискусии да го смени својот финансиски директор и шефот на продажбата пред да им истечат договорите.

    Audi, друга марка VW, на сличен начин ги извезува сите свои модели во САД од Европа, со исклучок на Q5 што се произведува во Мексико.

    Иако САД се светла точка за Porsche, Audi забележа пад на неговата продажба за 14 отсто минатата година во споредба со 2023 година. Сите дополнителни трошоци само ќе ги изедат нивните профитни маржи и ќе ги влошат проблемите што ја мачат матичната компанија Volkswagen.

    Меѓутоа, Audi има една опција која му избегнува на Porsche, а тоа е префрлање на производството на неговиот Q4 во САД каде Volkswagen го произведува својот електричен ID.4.

    Што се однесува до Трамп, ако тој е искрен за реципроцитет, тој ќе мора да ја намали царината од 25 проценти за лесните камиони што САД ја наметнаа откако Линдон Б. Џонсон беше претседател. Оваа должност е главната причина зошто американските производители на автомобили сè уште доминираат на домашниот пазар за пикап камиони, а минатата година серијата F Ford повторно беше најпродавана.

    (Фото: НБЦ Њуз)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично