Кока-Кола Компани знае дека нејзините капачиња од нејзините пијалаци често завршуваат како ѓубре. Таa се обидува да го реши проблемот со врзување на шишето, барем во Обединетото Кралство. Британскиот огранок на компанијата за пијалаци објави дека почнал да продава нови верзии на своите пластични шишиња.
Новите шишиња имаат закачено капаче, дизајн кој би требало да го олесни рециклирањето на целото пакување одеднаш – и капачињата да не завршуваат во ѓубрето. Пластичните шишиња Кока-Кола, Кока-Зеро шеќер, диетална кока-кола, Фанта, Спрајт, Д-р Пепер сите треба да имаат закачени капачиња до почетокот на 2024 година, соопшти компанијата.
Промената засега се однесува само на шишињата во Велика Британија. „Ова е мала промена за која се надеваме дека ќе има големо влијание, обезбедувајќи дека кога потрошувачите ги рециклираат нашите шишиња, никакво капаче нема да остане“, рече Џон Вудс, генерален директор на Кока-Кола Велика Британија, во изјавата во вторникот.
Пластичниот отпад е голем еколошки проблем. Пластиката се распаѓа во микропластика која се пробива во воздухот и океаните, нанесувајќи му штета на морскиот живот. Тие можат да завршат во нашата храна или бели дробови, што потенцијално ќе доведе до здравствени проблеми.
Тоа е исто така голем проблем за односите со јавноста за компании како Кока-Кола. Кога шишињата или капачињата на компанијата завршуваат на плажите или на депониите, потрошувачите ги препознаваат како производи од Кока-Кола, што ја нарушува репутацијата на брендот. Како резултат на тоа, повеќе фирми преземаат чекори за да се обидат да го намалат својот отпад.
Европската унија, на пример, бара да се прикачат капачиња на некои пластични шишиња како дел од нејзината директива за пластика за еднократна употреба. Компаниите имаат рок до крајот на 2024 година да се усогласат.
Најновиот потег на Кока-Кола во Велика Британија е дел од нејзината глобална иницијатива „Свет без отпад“, која ја поставува целта за 2030 година да помогне да се собираат и рециклираат празни шишиња или лименки за секое од нив што го продава компанијата. Исто така, планира да ги направи своите лименки и шишиња со 50% рециклиран материјал до 2030 година, а амбалажата да биде 100% рециклирана до 2025 година.
Некои екологисти ги критикуваа напорите на Кока-Кола, велејќи дека тие не успеваат.
„Без разлика дали нивните пластични капачиња се врзани или не, компанијата сè уште произведува милијарди фрлени пластични шишиња секоја година, нанесувајќи им штета на нашата животна средина, нашите заедници и климата и влијаејќи на нашето здравје“, рече Греам Форбс, водач на глобалниот проект за пластика во Гринпис САД.
Наместо да се фокусираат на рециклирање, несовршено решение, многу екологисти се залагаат за префрлување на контејнери за повеќекратна употреба.
„Ако навистина сакаат да ја решат пластичната и климатската криза, Кока-Кола мора да се фокусира на намалување на пластиката со удвојување на нејзината цел за повторна употреба и полнење на пакувањето на 50% до 2030 година“, вели Форбс.