Кинеската влада во петокот соопшти дека поднела жалба до Светската трговска организација поради тарифите на Европската унија за електричните возила произведени во Кина.
Аргументите на Европската комисија се дека тарифите се неопходни за заштита на фирмите од ЕУ од нелојална конкуренција, но Кина тврди дека нејзината индустрија за електрични возила природно процветала.
Министерството за трговија соопшти дека Кина прибегнала кон механизмот за решавање спорови на СТО „за да ги заштити развојните права и интереси на индустријата за електрични возила и соработката за глобалната зелена трансформација“.
ЕУ воведе привремени тарифи за електричните возила произведени во Кина, во опсег од 17,4% до 37,6%, што значеше надополнување на веќе наметната царина од 10% за кинескиот увоз на автомобили.
Европската комисија тврди дека кинеските фирми неправедно имаат корист од владините субвенции, дозволувајќи им да ги задржат своите цени вештачки ниски.
Кина, пак, тврди дека нејзината поддршка за индустријата за електрични возила е во согласност со правилата на СТО и дека пресудата на ЕУ „нема фактичка и правна основа“.
Портпаролот на Комисијата изјави за АФП во петокот: „ЕУ внимателно ги проучува сите детали за ова барање и ќе реагира до кинеските власти во догледно време во согласност со процедурите на СТО“.
Кинескиот извоз на автомобили се зголеми во јули во споредба со истиот месец минатата година, додека домашната продажба падна, објави во петокот индустриската асоцијација.
Во својата жалба, кинеското Министерство за трговија тврди дека царините на ЕУ ги прекршуваат правилата на СТО и ја поткопуваат глобалната соработка за климатските промени.
Во рамките на ЕУ, некои гласови, исто така, ги критикуваа царините за кинески стоки, посочувајќи дека тие ќе ја поскапат зелената транзиција на Европа.Ова би можело да има неуспешно влијание не само на планетата, туку и на европските работни места во однос на примената на технологијата.
Како одговор на позицијата на ЕУ, Кина започна истраги за извозот на француски коњак и европското свинско месо во она што некои аналитичари стравуваат дека може да прерасне во трговска војна.
Германија, особено, е загрижена за влошување на односите со оглед на важноста на кинескиот пазар за германската автомобилска индустрија.
Во советодавната анкета во јули, мнозинството земји-членки на ЕУ ја покажаа својата поддршка за тарифите во однос на кинеските електрични возила.
Минатата недела шефот за трговија на ЕУ, Валдис Домбровскис, изјави за Фајненшл Тајмс дека очекува државите да ги одобрат увозните такси.