Кинескиот производител на автомобили BYD склучи договор со DeepSeek за заеднички развој на нова автономна технологија, што може да биде лоша вест за производителите на автомобили како Tesla.
DeepSeek, кинеската компанија со генеративна вештачка интелигенција, неодамна беше во центарот на вниманието, најмногу поради тоа што нуди технологија за вештачка интелигенција споредлива со OpenAI, но наводно со помал трошок додека бара помалку ресурси.
BYD, најголемиот кинески производител на автомобили, зазеде повнимателен пристап кон својата автономна технологија во споредба со Tesla. Кинеската фирма воведува напреден систем за самоуправување во сите свои автомобили, означен како „Божје око“.
„Божјото око“ (ADAS) е предвидено да биде применето кај сите модели на компанијата, од скапите модели на YangWang до почетните автомобили кои чинат нешто помалку од 100.000 јуани (или 13.700 долари), по кинеска страница за EV CarNewsChina.
Откако беше најавена соработката меѓу BYD и DeepSeek, акциите на BYD достигнаа рекордно високо ниво во средата, откако производителот на електрични возила објави соработка со фирмата за вештачка интелигенција DeepSeek претходно оваа недела.
Кинескиот производител на електрични возила, клучниот конкурент на Tesla, рече дека ќе воведе систем за самоуправување во сите свои модели, почнувајќи од поевтини до поексклузивни возила.
Основачот на BYD, Ванг Чуанфу, во понеделникот изјави дека неговата фирма се обидува да го направи автономното возење помалку луксуз, а повеќе вообичаена безбедносна карактеристика.
Експертите забележаа дека технологијата за вештачка интелигенција може да му овозможи на BYD да понуди пософистициран систем за гласовни команди и да ги усоврши способностите за автономно возење.
Конкурентите на BYD, Geely, Great Wall Motor и Stellantis партнерот Leapmotor, исто така, бараат да ги интегрираат системите DeepSeek во нивните модели.
DeepSeek особено се појави како клучен прекинувач во секторот за вештачка интелигенција претходно оваа година, откако лансираше модел кој користи многу помала компјутерска моќ од американските еквиваленти.
Иако ова ги оспоруваше претпоставките за вештачката интелигенција, OpenAI со седиште во Сан Франциско брзо ја обвини кинеската фирма за кражба на податоци од OpenAI за да ги обучи нејзините модели.
Како што повеќе автомобилски компании се придвижуваат кон функции со ВИ, една клучна пречка е безбедносната регулатива.
Тесла на Илон Маск, на пример, сè уште чека на зелено светло во Пекинг за своите тотално автономни возила.
Тесла вложи големи пари на сопствената автономна технологија, барем според аналитичарите на Волстрит и самиот извршен директор Илон Маск. Сепак, компанијата не доби регулаторно одобрение за воведување на функциите FSD (целосно самостојно управување) во Кина.
За време на повикот за заработка на Tesla во Q1, рече Маск, кога беше прашан за воведувањето на FSD во Кина: „Имаме некои предизвици затоа што… моментално не ни дозволуваат да пренесуваме видео за обука надвор од Кина. И тогаш владата на САД нема да ни дозволи да тренираме во Кина. Значи, таму сме во малку ќор-сокак. Тоа е како дилема“.
Надвор од Кина, плановите за FSD и robotaxi на Tesla останаа во чекор со најновиот распоред на Tesla како што е наведено во ажурирањето на заработката во Q1. Маск рече дека нејзината услуга за роботакси – напојувана од платена, ненадгледувана FSD – доаѓа во Остин, Тексас, во јуни. Оваа услуга би ги користела сегашните возила на Tesla во сопственост на компанијата.
Маск, исто така, рече дека наменското роботакси на Tesla, Cybercab, е на пат да стартува во 2026 година.
Заканата на BYD за автономната моќ на Тесла и вештачката интелигенција доаѓа кога кинеската компанија се приближува до победа над Тесла во продажбата на чисто електрични возила. Фактот што може да понуди автономен софтвер во своите електрични возила, кои се поевтини од оние на Tesla, може да го надмине BYD на врвот на најважниот кинески пазар.
(Фото: Кошес Електрикос)