ПОВЕЌЕ

    Истрагата на ЕУ за кинеските субвенции за електрични возила ја налути Кина

    Време зa читање: 3 минути

    Европската унија отвори истрага за кинеските субвенции за производителите на електрични возила, поради загриженоста дека тие им штетат на европските компании. „Глобалните пазари сега се преплавени со поевтини кинески електрични автомобили, а нивната цена се одржува вештачки ниска со огромни државни субвенции. Ова го нарушува нашиот пазар“, изјави претседателката на Европската комисија Урсула фон дер Лајен пред пратениците на ЕУ во средата.

    „Бидејќи не го прифаќаме ова нарушување одвнатре на нашиот пазар, не го прифаќаме ова однадвор“, рече фон дер Лајен. „Значи, денес можам да објавам дека комисијата започнува истрага против субвенционирање на електрични возила што доаѓаат од Кина“.

    Истрагата е случајот од највисок профил против Кина, откако истрагата на ЕУ за кинеските соларни панели за влакно избегна трговска војна пред една деценија.

    Комисијата ќе има до 13 месеци да процени дали да воведе тарифи над стандардната стапка од 10 проценти на ЕУ за автомобили. Истрагата против субвенциите опфаќа автомобили од Кина кои работат на батерии, вклучително и некинески брендови произведени таму, како што се Тесла, Рено и БМВ.

    Овој потег е победа за Франција, која изрази загриженост дека Европа ќе заостане за време на зелената транзиција, доколку не биде понаметлива кога ќе се соочи со наводниот протекционизам на Кина.

    Но, некои земји-членки на ЕУ, вклучително и Германија, се претпазливи да не го налутат Пекинг, бидејќи тие се потпираат на трговските односи со Кина, иако Берлин ја поздрави истрагата во средата.

    Кинеските лидери помогнаа земјата да стане најголем пазар за електрични возила со инвестирање милијарди долари во субвенции за да се добие рано водство во она што се смета за перспективна индустрија.

    Фон дер Лајен рече дека Европа е отворена за конкуренција, но „не е за трка до дното“.

    Европските производители на автомобили ја поздравија истрагата на ЕУ како „позитивен сигнал“.

    Глобалните производители на автомобили се соочуваат со зголемена конкуренција во нивните матични региони од кинески брендови кои заземаат удел на пазарот. Производителите на електрични возила, вклучително BYD Auto и Zeekr на групацијата Geely, започнаа со продажба оваа година во Јапонија и Европа. Geely исто така ги поседува шведските Volvo Cars и нејзиниот целосно електричен луксузен бренд Polestar.

    „Кина верува дека истражните мерки предложени од Европската унија се во реалност за заштита на сопствената индустрија во име на „лојалната конкуренција““, се вели во соопштението на Министерството за трговија на Кина.

    „Ова е гол протекционистички чин кој сериозно ќе ја наруши и наруши глобалната автомобилска индустрија и синџир на снабдување, вклучително и ЕУ, и ќе има негативно влијание врз економските и трговските односи Кина-ЕУ“, се додава од кинистерското министерство.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично