Apple го отфрла деценискиот потфат со електрични автомобили „Проект Титан“ бидејќи го пренасочува фокусот кон генеративната вештачка интелигенција Apple ги напушта своите децениски напори да изгради електричен автомобил во корист на засилување на напорите за своите генеративни проекти за вештачка интелигенција, се вели во извештајот.
Apple ги објави плановите внатре во вторникот, изјавија извори за Bloomberg, потресувајќи ги своите речиси 2.000 вработени кои работат на самоуправувачкото возило, кое првично беше наменето да биде лансирано некаде во 2026 година.
Одлуката ја споделија главниот оперативен директор Џеф Вилијамс и Кевин Линч, потпретседател кој ги надгледува напорите, изјавија луѓето за Блумберг, барајќи да не бидат идентификувани кога разговараат за приватни работи.
Двајцата директори на Apple им рекоа на вработените дека компанијата со седиште во Купертино, Калифорнија ќе го распушти тимот што работи на автомобилот – внатрешно познат како група за специјални проекти или SPG – некои ќе бидат префрлени во одделот за вештачка интелигенција.
Овие вработени сега ќе се фокусираат на генеративни проекти за вештачка интелигенција под извршниот директор Џон Џанандреа, според Блумберг, бидејќи Apple се обидува да ги забрза конкурентите Мајкрософт, кој има повеќегодишен договор од 10 милијарди долари со производителот ChatGPT OpenAI и Google – иако технолошкиот гигант е моментално во топла вода преку неговиот „разбуден“ софтвер за текст-во-слика Gemini.
Стотици други во SPG – од кои многумина се хардверски инженери и дизајнери на автомобили – можат или да аплицираат за друга работа во Apple или ќе бидат отпуштени.
Не е јасно колкумина ќе останат без работа.
Одлуката за откажување од проектот Титан започна во 2014 година со цел да се создадат целосно самоуправувачки возила со луксузен ентериер и гласовна навигација, според Блумберг.
Сепак, Проектот Титан се мачеше речиси од самиот почеток. Кога Apple изврши пробни возења околу седиштето на Силиконската долина во 2022 година, имаше проблеми со навигација по улиците – кога често наидуваше на рабници, излетуваше од коловозните ленти и на средината на раскрсниците, па дури и за малку ќе удрише во џогер.
Цела низа извршни директори на доаѓање- заминување, исто така, ја погоди програмата. Вилијамс и Линч го презедоа претпријатието пред неколку години по заминувањето на Даг Филд, сега висок извршен директор во Форд, според Блумберг. Иан Гудфелоу, познат научник кој го предводеше одделот за машинско учење во рамките на Проектот Титан, исто така ја напушти компанијата во 2022 година.
Самоуправувачкиот автомобил на Apple првично беше наменет да се разликува од оние што ги развиваат ривалите, како што се Waymo поддржани од Google и Cruise на General Motors, бидејќи нема да има волан и педали, а ентериерот е дизајниран за возење без раце.
Проблемите на патот ја натераа да ги намали своите амбициозни планови – со додавање на волан и педали – и да го одложи неговото лансирање од 2025 до 2026 година, иако сè уште се очекуваше да има цена од 100.000 долари.
Во меѓувреме, Apple го објави својот долгоочекуван Vision Pro претходно овој месец за налепници од 3.500 долари, иако клиентите наводно ги враќале слушалките за виртуелна реалност само неколку недели откако ги купиле.
Повеќе од 200.000 пара револуционерни очила беа продадени при претходна нарачка пред да бидат објавени во јавноста на 2 февруари.
Но, додека некои избезумени обожаватели велат дека Vision Pro ќе ја револуционизира технолошката индустрија, други згрозени купувачи веќе ги враќаат своите во Apple Store, наведувајќи ги екстремните главоболки, гадење, болест при движење и „замор на очите“.