Германската економија е „заглавена во стагнација“ бидејќи неколкумесечните лоши вести создаваат големо негативно расположение што ги комплицира главните структурни прашања, предупреди една врвна европска банка.
Шефот на глобалното макро истражување на ING прикажа мрачна слика за германската економија која се бори откако главниот водечки показател за активност го објави својот петти последователен месечен пад.
Индексот за деловна клима на Ifo, кој ја мери економската активност во производството, услугите, трговијата и градежништвото, падна на 85,4 во септември, од 86,6 во август, што укажува на пад на активноста.
Карстен Брзески од ИНГ рече: „Германската економија се врати онаму каде што беше пред една година: заостанувањето на растот на еврозоната со неколку знаци за неизбежно подобрување.
„По падот на економијата во вториот квартал, сите расположливи показатели за расположението за првите два месеци од третиот квартал даваат многу малку причини за оптимизам.
Забавувањето на широката деловна активност следи по продолжениот циклус на негативен производствен PMI, кој е на територијата на намалување повеќе од две години.
Германија сè уште се мачи од прекинот на евтината руска нафта и гас по инвазијата на земјата на Украина, зголемувајќи ги влезните трошоци за бизнисите.
Падот на побарувачката од Кина, еден од нејзините главни трговски партнери, ја влоши долготрајната рецесија во производниот сектор.
Најпубликуваното прашање во последниве месеци, сепак, беше кризата што го зафати германскиот автомобилски сектор. Побавната од очекуваната транзиција на потрошувачите кон електрични возила ги остави Volkswagen и BMW жртви на поширокото забавување на побарувачката во Кина.
Фолксваген, најголемиот германски работодавач, го укина 30-годишниот договор за заштита на работните места и сугерираше дека може да биде принудена да затвори германска фабрика за првпат во својата историја. Компанијата е во преговори со синдикатите за договори за плаќање во услови на план за намалување на трошоците од 10 милијарди евра.
Неволјата на германските производители на автомобили е „само уште една илустрација за тековните структурни и циклични проблеми, но, за жал, веројатно дополнително го поттикнуваат негативното расположение – совршен маѓепсан круг“.
Во меѓувреме, други меѓународни фирми ги откажуваат своите планови за проширување во Германија. Интел објави дека ги одложува плановите за фабрика вредна 30 милијарди евра во земјата до две години, предизвикувајќи јаз во владата околу посветеноста на Германија од речиси 10 милијарди евра за нејзиниот развој.
На хоризонтот нема многу за што да се биде оптимист, бидејќи германските потрошувачи и бизниси се загрижени за потенцијалното економско забавување на САД, покрај растечките геополитички тензии и распарченото политичко опкружување во нивната земја.