Фолксваген АГ изнесе предлог за заштеда на трошоците до работниците кои би можеле да избегнат затворање на фабриките во Германија.
Арне Мајсвинкел, главниот преговарач на производителот на автомобили, рече дека планот вклучува намалување на платите за 10% и ревидиран систем за бонуси. Мерките треба да ја зајакнат марката VW која се бори со лошата побарувачка во Европа и со интензивирање на конкуренцијата во Кина.
Водачите на VW и трудот предупредија дека затворањето на погоните останува можност доколку не се постигне доволен договор за другите мерки.
„Отворени сме за каква било дискусија за да ги постигнеме нашите финансиски цели“, им рече Мајсвинкел на новинарите во Волфсбург во средата по разговорите со лидерите на работниците. Платите во автомобилскиот производител ќе останат „многу атрактивни“ дури и по намалувањата, додаде тој.
Неколку часа пред преговорите, Фолксваген го пријави својот најмалку профитабилен квартал во последните години, со што го зајакна случајот на раководството за преземање драстични мерки во Германија. Лидерите на лабуристите претходно оваа недела ги истакнаа плановите, вклучувајќи намалување на платите за 10%, како и затворање на најмалку три фабрики во најголемата европска економија.
Најновите предлози на Фолксваген претставуваат „прв мал сигнал“ за напредок, рече Даниела Кавало, највисокиот работник лидер на автомобилскиот производител. Таа додаде дека погоните за затворање не се целосно исклучени од масата и дека работниците остануваат „алармни“.
Синдикалците долго време се спротивставуваат на промените во главниот бренд на VW, кој не успеа во неколку лансирања на електрични возила и се бори со ниски приноси.
Падот на продажбата во Кина и сè посилната конкуренција во Европа – која допрва треба да се врати на нивоата на побарувачка пред пандемијата – придонесоа за пад на заработката во групата. Марката VW, каде што ќе паднат најголем дел од намалувањата, заработи само 2,1% оперативна маржа во првите девет месеци од годината.
Додека синдикатот IG Metall повикува на зголемување на платите, Мејсвинкел рече дека се потребни намалувања за да се зајакне профитабилноста на брендот. Барањата на компанијата за плати треба да се исполнат за да се унапредат дискусиите за прашања како што се фабриките и работните места, рече Мајсвинкел.
„Само ако најдеме заеднички решенија за да ги постигнеме нашите финансиски цели, можеме да замислиме конкретни изгледи за германските локации и можна сигурност на работните места“, рече тој.
Предлозите на Фолксваген се очекува да започнат посложени преговори, а следниот круг е закажан за 21 ноември. Грејс-периодот истекува на крајот на следниот месец, со можни предупредувачки штрајкови од 1 декември.