ПОВЕЌЕ

    ФАБРИКИТЕ НА ФОЛКСВАГЕН ВО КИНЕСКИ РАЦЕ: Ќе ги продаде ли германскиот гигант погоните што сакаше да ги затвори на своите конкуренти?

    Време зa читање: 5 минути

    Кинеските власти и производителите на автомобили внимателно ги следат најавите за затворање на германските фабрики и се особено заинтересирани за локациите на Фолксваген, објави Ројтерс, повикувајќи се на информации добиени од лице блиско до кинеската влада. Истиот извор, меѓутоа одбил да наведе конкретни имиња на кинески производители кои покажале заинтересираност.

    КИНЕСКИ ГАЗДИ И ГЕРМАНСКИ СИНДИКАТИ?

    Купувањето таква фабрика би ѝ овозможило на Кина да изгради влијание во ценетата автомобилска индустрија во Германија, дом на некои од најстарите и најпрестижните автомобилски марки, изјавил изворот на Ројтерс.

    Кинеските компании инвестираа во низа индустрии во Германија, најголемата европска економија, од телекомуникациите до роботиката, но допрва треба да воспостават традиционално производство на автомобили таму, и покрај тоа што Mercedes-Benz веќе има два големи кинески акционери.

    Секој таков потег би можел да ја одбележи политички најчувствителната инвестиција во Кина досега. VW одамна е симбол на индустриската моќ на Германија, сега загрозена од глобалното економско забавување што ја погодува побарувачката и крцкавиот премин кон зелени технологии.
    Изградбата на автомобили во Германија за продажба во Европа ќе им овозможи на кинеските производители на ЕВ да избегнат плаќање тарифи на ЕУ за електричните автомобили увезени од Кина и може да претставува дополнителна закана за конкурентноста на европските производители.

    Иако понудите би можеле да доаѓаат од приватни фирми, државни фирми или заеднички вложувања со странски компании, кинеските власти го задржуваат правото да одобрат одредени инвестиции во странство и најверојатно ќе бидат вклучени во секоја понуда уште од почетокот.

    Според изворот на Ројтерс, инвестициските одлуки ќе зависат од ставот на новата германска влада кон Кина по изборите во февруари.

    Кинеската и германската економија длабоко се поврзаа за времето на 16-те години на власт на Ангела Меркел, поттикнати од инвестициите и извозот од германските производители на автомобили во Кина.

    Но, односите се заладија бидејќи сегашната коалиција се залага за намалување на зависноста од Кина. Министерката за надворешни работи Аналена Баербок го опиша претседателот Си Џинпинг како „диктатор“, а Кина како ривал.

    ГИГАНТОТ ВО КРИЗА

    Фолксваген истражува алтернативни намени за неговите фабрики во Дрезден и Оснабрик во обид да ги намали трошоците за да ги запре своите операции во Германија. Најголемиот европски производител на автомобили, кој поседува брендови како Порше, Ауди и Шкода, забележа пад на продажбата поради зголемената конкуренција од кинеските компании.

    Директорите на VW најавија можност да затворат неколку фабрики, но се соочија со отпор од синдикатите. Во договорот склучен пред Божиќ, тие се согласија да го прекинат производството во Дрезден, фабрика со 340 работници што го произведува електричниот ID.3, од 2025 година и Оснабрик, каде што 2.300 вработени го произведуваат T-Roc Cabrio, од 2027 година.

    Според извор на Ројтерс близок до компанијата, VW би бил отворен за продажба на фабриката во Оснабрик на кинески купувач.

    „Ние сме посветени на изнаоѓање континуирана употреба на фабриката. Целта мора да биде остварливо решение што ќе ги земе предвид интересите на компанијата и вработените“, рече портпаролот, одбивајќи да коментира конкретно за шпекулациите за понуда.

    Кинеските компании се загрижени за тоа како би биле примени од германските синдикати, кои имаат половина од местата во советодавните одбори на германските компании и бараат далекосежни гаранции за локацијата и работните места, рече лицето запознаено со размислувањето на Кина.

    Стефан Солдански, претставник на синдикатот од Оснабрик, рече дека работниците во фабриката нема да имаат ништо против да произведуваат за еден од партнерите на заедничко вложување на Фолксваген со седиште во Кина. „Можев да замислам дека ќе произведеме нешто за кинеско заедничко вложување… но под логото на VW и според стандардите на VW. Тоа е клучниот услов“, рече тој.

    Продажбата на фабрики би можела да биде поисплатлива за VW отколку целосно затворање на фабриките, според друг анонимен извор на Ројтерс, од банкарскиот сектор запознаен со состојбите на производителот на автомобили, додавајќи дека тие би можеле да достигнат по 100 милиони евра до 300 милиони евра секоја.

    КУПУВАЊЕТО ФАБРИКИ ВО ЕВРОПА ЗА ИЗБЕГНУВАЊЕ НА ЕУ ЦАРИНИТЕ

    Многу кинески производители на автомобили бараат локации за фабрики во Европа, вториот по големина пазар на ЕВ во светот, за да ги заобиколат тарифите наметнати од Европската комисија минатата година за да се спротивстават на, како што рече, нефер субвенциите во Кина.

    Повеќето досега избраа да градат нови фабрики во поевтини земји со послаби синдикати, како што се BYD во Унгарија и Турција. Leapmotor планира производство со Stellantis во Полска, а Chery Auto ќе започне со производство на ЕВ оваа година во фабрика во поранешна сопственост на Nissan во Шпанија.

    Кинеските инвеститори веќе ги истражувале погоните во западна Европа, според посебен извор запознаен со тие дискусии, вклучително и на Форд во Сарлуис во Германија и фабриката на Volkswagen на Audi во Брисел.

    Извори за Ројтерс во ноември изјавија дека Leapmotor размислува да користи фабрика во Германија за производство на електрични возила.
    Чери изјави за Ројтерс дека разгледува различни опции за производство во Европа и треба да донесе одлука оваа година.

    Извршниот директор на Чери за Европа изјави за Ројтерс минатиот октомври дека иако ќе биде побрзо да се купи постоечка фабрика, нова фабрика ќе ѝ овозможи на Chery да гради според најновите стандарди.

    BYD изјави за Ројтерс дека има долгорочни цели во Европа кои во голема мера се независни од краткорочните национални политики.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично