ПОВЕЌЕ

    ЕВРОПСКАТА УНИЈА ОДЛУЧИ: Кинеските автомобили отсега ќе се оптоварат со царини и над 38%

    Време зa читање: 5 минути

    Кулиминираа тензиите околу кинеските електрични возила и нивната конкурентност во однос на производството во ЕУ и САД. Европската унија вчера соопшти дека ќе воведе повисоки тарифи за увозот на кинески електрични возила, за кои смета дека имаат „голема корист од неправедните субвенции“ и претставуваат „закана од економска повреда“ за производителите на ЕВ во Европа.

    „ПАРИ“ ЕКСКЛУЗИВНО: ВО КОЦКАРНИЦИТЕ И ОБЛОЖУВАЛНИЦИТЕ НАРОДОТ ЛАНИ ОСТАВИЛ РЕЧИСИ 800 МИЛИОНИ Евра!

    Во соопштението, ЕУ рече дека наметнува тарифа од 38,1% за производителите на електрични возила на батерии кои не соработувале со нејзината истрага и пониска царина од 21% за производителите на автомобили во азиската земја кои се придржувале.

    На прелиминарна основа, Европската комисија, извршната рака на ЕУ, заклучи дека синџирот на вредност на возила со батерии-електрични возила во Кина „има корист од неправедната субвенционирање“ и изјави дека е во интерес на ЕУ да наметне „привремени компензаторни давачки“ на електричните возила кои ги увезува од Кина.

    Дополнителните тарифи се резултат на истрагата на ЕУ што започна во октомври. Должностите во моментов се привремени, но ќе бидат воведени од 4 јули во случај на неплодни разговори со кинеските власти за да се постигне резолуција, се вели во соопштението на Комисијата. Дефинитивните мерки ќе бидат поставени во рок од четири месеци од воведувањето на привремените давачки.

    „Приливот на субвенциониран кинески увоз по вештачки ниски цени затоа претставува закана од јасно предвидлива и непосредна повреда за индустријата на ЕУ“, забележа Комисијата.

    Валдис Домбровскис, еврокомесарот за трговија, во средата изјави за CNBC дека истрагата се заснова на „факти и докази“ и додаде дека ангажманот со кинеските власти и засегнатите страни за потенцијалните решенија е во тек.

    Портпаролот на кинеското Министерство за трговија во вторникот рече дека одлуката на ЕУ нема фактичка и правна основа и дека е „протекционистички чин“, според коментарите преведени од Google.

    „Наодите откриени во пресудата на ЕУ немаат фактичка и правна основа“, рече Министерството. ЕУ игнорираше дека предноста на Кина во просторот за електрични возила се заснова на отворена конкуренција и непочитувани правила утврдени од Светската трговска организација, се додава.

    „Ова е гол протекционистички чин, кој создава и ескалира трговски несогласувања и „уништува фер конкуренција“ во име на „одржување фер конкуренција“, рече портпаролот. „Овој потег на ЕУ не само што ги оштетува легитимните права и интереси на кинеската индустрија за електрични возила, туку исто така ќе го наруши и наруши глобалниот синџир на снабдување на автомобилската индустрија, вклучително и ЕУ“.

    КАКВИ ТАРИФИ СЕ ПРЕДВИДЕНИ?

    Блокот воведува тарифа од 38,1 отсто за производителите на електрични возила на батерии кои не соработувале со нејзината истрага, и пониска царина од 21 отсто за производителите на автомобили во азиската земја кои се придржувале, но не биле „земени примероци“.

    Комисијата, исто така, откри збир на поединечни тарифи, за кои Домбровскис рече дека се поврзани со нивната соработка со истрагата и со количината на информации што тие ги доставиле. Стапките се пониски за оние компании кои споделија детали, додаде тој.

    Главниот кинески производител на електрични автомобили, BYD беше погоден со тарифа од 17,4%, а на Geely му беше удрен царина од 20%. ЕУ, исто така, ја воведе својата царина од 38,1 отсто на автомобилската компанија SAIC. Сите три производители беа предмет на истрагата на ЕУ, која е во тек.

    Тесла на Илон Маск, која има гигафабрика во Шангај, може „да добие индивидуално пресметана стапка на царина во дефинитивната фаза“, по „поткрепено барање“, соопшти комисијата. Домбровскис елаборираше за CNBC дека Тесла прави случај за пониски тарифи, што комисијата ги испитува.

    „Можеме, исто така, подетално да погледнеме во специфичната ситуација на Тесла и субвенциите [кои] Тесла конкретно ги доби во Кина, а тоа навистина може да доведе до различно ниво на компензаторни давачки“, рече тој.

    Нио, како одговор на најавата на ЕУ, рече дека ветува „непоколеблива“ постојана посветеност на пазарот на електрични возила. „Силно се спротивставуваме на употребата на зголемените тарифи како стратегија за опструкција на нормалната глобална трговија со електрични возила. Овој пристап ја попречува наместо да промовира глобална заштита на животната средина, намалување на емисиите и одржлив развој“, се вели во извештајот.

    Соопштението доаѓа по повеќемесечна дебата меѓу земјите од ЕУ за тоа дали да се зголемат царините.

    Франција беше меѓу поборниците за повисоки давачки, тврдејќи дека Европа треба да се брани од кинеските производствени практики и големите субвенции. Германија беше покритична кон овој потег, за кој вели дека може да поттикне поширока трговска војна.

    Германските директори на автомобили исто така рекоа дека постојат ризици за европските производители на автомобили, особено ако Кина возврати.

    Трговските тензии меѓу ЕУ и Кина растат со месеци, особено околу електричните возила. Ова ја вклучува истрагата на ЕУ за субвенциите дадени на производителите на ЕВ од страна на кинеската влада и обвинувањата дека Пекинг фрла вишок автомобили на глобалниот пазар.

    ЕУ вели дека овие практики може да ја загрозат сопствената европска индустрија за електрични возила и да ги истиснат локалните производители на автомобили со седиште таму. Кина негираше каква било злоупотреба.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично