ПОВЕЌЕ

    ДОДЕКА РАСТЕ АНТИМОНОПОЛСКИОТ ПРИТИСОК КОН GOOGLE, OpenAI понуди да го откупи Google Chromе

    Време зa читање: 4 минути

    OpenAI, производителот на ChatGPT е заинтересиран можен купувач на еден од највредните делови на гигантот Google, доколку компанијата реши да го продаде. Google е соочен со силен антимонополски притисок дома, во Соединетите Американски држави, по двете одделни американски антимонополски пресуди за нејзините основни бизниси за пребарување и рекламирање, па еден од можните исходи е да го продаде прелистувачот Chromе.

    Директорот за производи на OpenAI за ChatGPT, Ник Тарли сведочеше во антимонополскиот процес на Министерството за правда против Google. На прашањето дали OpenAI би бил заинтересиран да го купи прелистувачот Chrome од Google, Турли одговори „Да, ние би“, одговори тој, „како и многу други компании“, објави Информејшн.

    Но, Google вели дека Chrome не е на продажба и побара да се отфрли антимонополската тужба.

    Се проценува дека околу 64% од луѓето на интернет користат Chrome, според аналитичката компанија Similarweb. Следниот најпопуларен прелистувач, Safari на Apple го користат 21% од луѓето.

    Фактот дека многу други компании би биле заинтересирани да го ослободат Google од товарот на Chrome не е изненадувачки. Тој е најпопуларниот прелистувач на планетата, а неговата база на кодови Chromium со отворен код ги напојува повеќето други прелистувачи (вклучувајќи ги Microsoft Edge, Opera, плус помали играчи како Brave, Vivaldi и Arc). Единствените големи играчи кои останаа на пазарот кои не користат Chromium се Firefox и Safari на Apple.

    Доколку ги раскине сегашните длабоки врски со Google за пребарување, рекламирање и интеграција на мобилни телефони на Android, Chrome би бил помалку крунски скапоцен камен на веб-имот. Но, тоа сепак би било од огромна корист, потенцијално огромен профитабилен сам по себе. И уште поважно, би било уште покорисно во пошироката технолошка алатка за технолошки гигант како Microsoft. Тие беа прилично очајни да се вратат во војните со прелистувачите уште откако Internet Explorer ја изгуби својата доминација.

    Минатата година, OpenAI понуди да склучи договор со Google кој би ги интегрирал резултатите од пребарувањето на Google во ChatGPT, според сведочењето на Турли. Но, тој вели дека нивната понуда била одбиена.

    Сепак, OpenAI има партнерство со Мајкрософт, што ги прави пребарувачот Bing и прелистувачот Edge.

    Во меѓувреме, Google има сопствен пакет на генеративни производи за вештачка интелигенција како што е Gemini – директен конкурент на ChatGPT.

    И покрај тоа што е во повој, популарноста на ChatGPT и поширокиот пораст на алатките за AI го поттикна OpenAI на првите редови на технолошката индустрија. GPT на OpenAI лежи во основата на Копилот системот на Мајкрософт и тој е интегриран во сè повеќе производи и услуги секој ден (во подобро или полошо). Во меѓувреме, извршниот директор Сем Алтман е близок со елитите од индустријата и владата. И покрај тоа, некои критичари ја доведуваат во прашање способноста на OpenAI да продолжи по својата сегашна траекторија без некаков џиновски технолошки скок. И покрај масовното зголемување на профилот и милијардите приходи, компанијата допрва треба да оствари профит и не очекува тоа барем со години.

    Одеднаш, имањето на копчињата од најпопуларниот прелистувач во светот би променило многу работи за OpenAI. Речиси сигурно ќе ги стави ChatGPT и другите генеративни алатки за вештачка интелигенција пред и центар на начинот на кој повеќето корисници ја доживуваат мрежата. Тоа би го направило OpenAI директен конкурент на компании како Apple и неговиот сегашен партнер Мајкрософт. Тоа би го ставило на мапата за истиот вид на рекламирање и следење на корисничките податоци што на прво место го доведе Google во неволја. И можеби најважно, тоа ќе му даде на OpenAI ризница на податоци од милијарди корисници ширум светот, што е уште подобро за да ги обучуваат неговите модели.

    Антимонополското судење против Гугл се очекува да трае три недели, а другите големи технолошки компании – вклучувајќи ги Мета, Амазон и Епл – внимателно ќе го следат, со оглед на тоа што тие исто така се соочуваат со сопствени тужби за монопол од Министерството за правда на САД.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично