ПОВЕЌЕ

    ДАЛИ ЌЕ ИМА ТРГОВСКА ВОЈНА МЕЃУ ЕУ И КИНА? Преговорите ќе продолжат по гласањето за електрични возила на 4 октомври

    Време зa читање: 3 минути

    Земјите-членки на ЕУ ќе гласаат во петок (4 октомври) дали дефинитивно да наметнат давачки за електричните возила (ЕВ) произведени во Кина, но Европската комисија и Пекинг ќе продолжат со напорите за решавање на долгогодишниот трговски спор дури и по спроведувањето на анкетата.

    Гласањето, првично било закажано за 25 септември, но го одложиле со цел да им се даде време на кинеските и на претставниците на ЕУ да преговараат за алтернативно решение за наметнување тарифи, при што кинеските производители на автомобили, вклучувајќи ги SAIC, Geely и BYD, ќе се согласат да ги надоместат нивните профитабилни државни субвенции со продажба нивните електрични возила за минимална цена.

    Предлогот на Комисијата, испратен до земјите-членки доцна во петокот (27-ми септември), вклучува правна преамбула во која се наведува дека сè уште не е постигнат дипломатски компромис, но дека преговорите ќе продолжат по гласањето.

    Лицето додаде дека предложените давачки се исти како оние што ги обелодени Комисијата во средината на август – што значи дека давачките ќе се движат до 36,3%, над стандардната такса за увоз на автомобили во ЕУ од 10%.

    Петнаесет од 27-те земји-членки на ЕУ, кои претставуваат најмалку 65 отсто од населението на Унијата, мора да гласаат против тарифите за да се спречи нивното воведување за период од пет години.

    Само четири земји од ЕУ – Кипар, Малта, Унгарија и Словачка гласаа против предложените давачки на необврзувачкото гласање одржано во јули.

    Сепак, Шпанија, која првично гласаше за тарифите, оттогаш силно посочи дека сега ќе гласа против нив, а неколку други земји-членки допрва треба да одлучат како ќе гласаат.

    За време на посетата на Брисел минатата недела, шведскиот министер за трговија, Бенџамин Дуза, рече дека Стокхолм моментално работи на својата конечна позиција. Шведска, чиј водечки производител на автомобили, Volvo, е во сопственост на Geely, се воздржа во јули.

    Друг извор запознаен со ова прашање, исто така, изјави дека Комисијата погрешно ја протолкувала Чешка како фаворизирање на давачките во јули.

    Изворот објасни дека Прага постојано одбива да заземе каква било позиција – вклучително и воздржување – за едногодишниот трговски спор. Погрешното сфаќање на Комисијата за размислувањата на Чешка значително ги затегна односите меѓу Прага и Брисел, додаваат тие.

    Претстојното гласање следи по одлуката на ЕУ минатата недела да поднесе официјална жалба до Светската трговска организација (СТО) поради одмаздничката антидампинг истрага на Кина за млечните производи од ЕУ.

    Овој потег ги ескалира тензиите кои се чинеше дека се топат по состанокот неколку дена претходно меѓу кинескиот министер за трговија Ванг Вентао и комесарот за трговија Валдис Домбровскис, каде што двете страни ветија дека ќе направат „обновен поглед“ на таканаречените ценовни обврски.

    Комисијата ја одби претходната понуда за цени и само неколку дена пред состанокот соопшти дека рокот за издавање дополнителни понуди е поминат.

    Истрагата за ЕВ беше објавена од претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен во нејзиното обраќање за состојбата на Унијата во септември минатата година. Тоа предизвика одмазднички антисубвенциони истраги од страна на Пекинг за увозот на ракија, свинско месо и млечни производи од ЕУ .

    Минатиот месец, Кина, исто така, поднесе официјална жалба до СТО за истрагата за ЕВ на Комисијата, тврдејќи дека истрагата „нема фактичка и правна основа“ и дека „сериозно ги прекршува“ правилата на трговското тело.

    Брисел изјави дека 30 октомври е „ апсолутен рок “ за дефинитивно наметнување на давачките.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично