Британско-шпанската мултинационална авиокомпанија „International Airlines Group“ (IAG) нарача до 76 нови авиони Boeing и Airbus, од кои 32 ќе бидат од американската компанија, потврдувајќи ги купувањата промовирани заедно со трговскиот договор меѓу САД и Велика Британија во четвртокот од страна на американскиот министер за трговија, Хауард Лутник.
IAG објави дека овие нови авиони „ќе им овозможат на авиокомпаниите на IAG да растат и да ги заменат своите флоти на долги релации со модерни, економични авиони“. IAG потврди дека авионите ќе бидат испорачани помеѓу 2028 и 2033 година.
Нарачката вклучува 53 нови авиони на долги релации: 32 „Boeing 787-10“ за „British Airways“, плус 21 „Airbus A330-900neos“ за „Aer Lingus“, „Iberia“ или „LEVEL“. Дополнително, IAG објави опции за уште 10 авиони Boeing 787 и до 13 дополнителни авиони Airbus A330-900neo.
Авионите Airbus A330-900neo ќе бидат напојувани со мотори на Rolls-Royce. Авионите Boeing 787-10 на British Airways ќе бидат напојувани со мотори на General Electric.
Најновите нарачки следат по оние претходно направени во март 2025 година, вклучувајќи шест авиони „Ербас А350-900“ за „Иберија“, заедно со шест авиони „Ербас А350-1000“ и шест авиони „Боинг 777-9“ за „Бритиш ервејс“.
Од своја страна, Европската комисија во четврток се закани дека ќе ги погоди моќните американски производители на авиони, како што е Боинг, со царини, бидејќи ЕУ се обидува да го зголеми притисокот врз протекционистичката администрација на Доналд Трамп.
ЕУ веќе се закани дека ќе ги погоди американските производи во вредност од 21 милијарда евра, но новата закана би можела да влијае на дополнителни 95 милијарди евра од американскиот извоз во Европа. Сепак, предложениот одговор на ЕУ сè уште е далеку под 380 милијарди евра од европските производи кои веќе се погодени од царините на Трамп.
Предложениот пакет царини би погодил извоз на алкохолни пијалоци во вредност од околу 1,3 милијарди евра, извоз на авиони во вредност од 8,5 милијарди евра, електрична опрема во вредност од 7,2 милијарди евра и извоз на земјоделско-прехранбени производи во вредност од 6,4 милијарди евра, рече функционерот.
Европските бизниси сега имаат еден месец да го кажат своето мислење за листата, пред Комисијата да донесе одлука – веројатно во јули – за тоа дали да ги воведе.
Во меѓувреме, преговарачите на ЕУ и САД се во преговори за да се закопаат секирите, при што ЕУ јасно го искажува својот став за примирје кое мора да се постигне до летото.
Заканетите царини на ЕУ за Боинг би можеле повторно да го разгорат деценискиот трговски спор меѓу американскиот производител на авиони и неговиот европски ривал, Ербас. Вашингтон и Брисел се согласија да ги суспендираат царините за двете компании во 2021 година до 2026 година.