Европската Унија планира да воведе фиксна такса за огромниот број мали пакети што пристигнуваат главно од Кина, што е нов удар за онлајн продавниците како што се Тему и Шејн, пишува Фајненшл тајмс.
Европската комисија објави нацрт-предлог за трошоците за ракување или складирање, по притисокот од земјите-членки на ЕУ, бидејќи нивните царински служби се преоптоварени од 4,6 милијарди артикли увезени директно во домаќинствата на граѓаните секоја година. Во предлогот не е наведена висината на надоместокот, но бизнис-весникот наведува, повикувајќи се на извори запознаени со ставот на Комисијата, дека тој би можел да изнесува околу две евра, пренесува seebiz.eu.
Европскиот комесар за трговија Марош Шефчовиќ изјави дека во вторник предложил таканаречена такса за обработка, односно ракување и складирање на пакети. За директна продажба би се наплаќала такса од две евра, додека артиклите испратени во магацини би се оданочиле со 0,50 евра. Дел од приходите би ги покриле трошоците за дополнителни царински контроли, додека преостанатите пари би биле насочени кон буџетот на ЕУ.
Шефчовиќ вети дека ќе се справи со зголемувањето на бројот на пакети што пристигнуваат во ЕУ, што, според него, довело до зголемување на опасните и несоодветните стоки и поплаки од трговците од ЕУ за нелојална конкуренција, објави „Фајненшл тајмс“.
Овој потег на ЕУ доаѓа по новите царини на САД за кинески стоки под администрацијата на претседателот Доналд Трамп – кои вклучуваат такса за мали пакети.
По преговорите минатата недела, царината за мали пакети во вредност до 800 долари беше ревидирана на 54% од 120%. Сепак, фиксната такса по пакет од 100 долари останува.
Постоеја стравувања дека кинеските гиганти за е-трговија потоа би можеле да го преплават европскиот пазар со евтина стока, бидејќи производите првично наменети за САД ќе мора да бидат фрлени на друго место.
Европските трговци на мало претходно се жалеа дека се соочуваат со нелојална конкуренција од странските конкуренти, за кои тврдат дека не ги почитуваат строгите стандарди за производи на ЕУ.
Шеин и Тему претходно изјавија дека ќе соработуваат со регулаторите и стандардите за потрошувачите. Тему вели дека има 92 милиони корисници во ЕУ, додека Шеин рече дека има над 130 милиони.
Пред американските царини, платформи како Шеин и Тему се потпираа на таканареченото ослободување „de minimis“ за директно испраќање на производи со ниска вредност до клиентите во САД без да мора да плаќаат царини или даноци за увоз.