Aдминистрацијата на Доналд Трамп објави значителна промена на политиката за намалување на влијанието на царините за автомобили. Овој потег има за цел да ги поддржи домашните производители на автомобили и американските автомобилски работници. Најавата се совпаѓа со посетата на претседателот Трамп на Мичиген, што ги одбележува неговите први 100 дена на функцијата.
За да се олесни товарот врз автомобилската индустрија, администрацијата ќе спречи царините за делови за автомобили да бидат зголемени со други давачки, како што се оние за челик и алуминиум. Дополнително, компаниите кои веќе платиле такви царини ќе имаат право на надоместоци. Овој напор е дизајниран да ги награди производителите на автомобили кои произведуваат дома, а воедно да им понуди флексибилност на оние кои го зголемуваат производството во САД.
Министерот за трговија Хауард Лутник ја пофали политиката, нарекувајќи ја голема победа за трговската агенда на претседателот. Тој нагласи дека таа ги поддржува и домашните производители на автомобили и американските работници. Претставник на Белата куќа потврди дека новите царински упатства ќе бидат официјализирани во вторник и повтори дека овој потег одразува поадаптивен пристап кон спроведувањето на трговската регулатива.
И водечките личности во автомобилската индустрија го поздравија соопштението. Извршната директорка на „Џенерал моторс“, Мери Бара, изјави дека одлуката му овозможува на „Џенерал моторс“ дополнително да инвестира во американската економија. Извршниот директор на „Форд“, Џим Фарли, го повтори истото мислење, наведувајќи дека промените ќе помогнат во намалувањето на негативното влијание на царините врз производителите на автомобили, добавувачите и потрошувачите.
Претседателот Трамп претходно ги објави плановите за воведување царина од 25% на увезените автоделови, што треба да стапи на сила најдоцна до 3 мај. Овој предлог предизвика загриженост во автомобилската индустрија, а експертите предупредуваат дека ваквите царини би можеле да го нарушат глобалниот синџир на снабдување, да ги зголемат цените на возилата за потрошувачите и негативно да влијаат на продажбата во дилерските салони.
Коалиција од големи автомобилски компании – вклучувајќи ги Џенерал Моторс, Тојота, Фолксваген и Хјундаи – испратија писмо до врвните американски трговски претставници барајќи запирање на предложените царини. Во писмото се предупредува дека многу добавувачи на автомобили не се финансиски опремени за справување со ненадејни шокови предизвикани од царините, што би можело да доведе до запирање на производството, отпуштања, па дури и банкроти. Исто така, се нагласува дека неуспехот на еден добавувач би можел да ги наруши сите производствени операции.
Одлуката на администрацијата на Трамп да ги ублажи царините за автомобили претставува поместување кон поизбалансирана трговска стратегија. Таа има за цел да ги заштити синџирите на снабдување, а воедно да ги охрабри компаниите да го прошират домашното производство. Овој потег ја одразува континуираната соработка меѓу владата и автомобилската индустрија за да се обезбеди економска стабилност и зачувување на работните места.
Минатата недела, коалиција од американски и меѓународни производители на автомобили напиша писмо до администрацијата на Трамп барајќи олеснување од царините, слично на исклучоците што веќе се дадени за полупроводници и потрошувачка електроника.
„Царините за автоделови ќе го помешаат глобалниот синџир на снабдување со автомобили и ќе предизвикаат домино ефект што ќе доведе до повисоки цени на автомобилите за потрошувачите, пониска продажба кај продажните салони и ќе го направи сервисирањето и поправката на возилата поскапи и помалку предвидливи“, се вели во извештајот.
„Повеќето добавувачи на автомобили не се капитализирани за ненадејно нарушување предизвикано од царините. Многумина веќе се во криза и ќе се соочат со прекини на производството, отпуштања и банкрот“, се додава во извештајот.
Сите промени во тарифите за автомобили би биле ретроактивни, дозволувајќи им на производителите на автомобили да добијат надомест за претходно платени тарифи кои повеќе нема да бидат на сила, според WSJ.
Сепак, Трамп многу пати го смени курсот во однос на царинските политики, што значи дека сите нови промени што ги прави би можеле лесно да се променат.
„Њујорк тајмс“ одделно објави дека производителите на автомобили ќе бидат надоместени за дел од трошоците за царините за увезени компоненти. Надоместокот ќе изнесува до 3,75% од вредноста на новиот автомобил во првата година, но ќе биде постепено укинат во текот на две години, цитирајќи го портпаролот на Белата куќа.
Претходно во април, Трамп им рече на новинарите дека е отворен за ослободување на некои производители на автомобили од царини со цел да им се даде повеќе време да ги изградат своите производствени капацитети во САД.