ПОВЕЌЕ

    БЕСПИЛОТНИ ЛЕТАЛА И АВТОНОМНИ РОБОТИ обновија автопат од 158 километри во Кина

    Време зa читање: 5 минути

    Во револуционерен потег кој ја прикажува иднината на развојот на инфраструктурата, Кина успешно го заврши обновувањето на површината на автопатот Пекинг-Хонг Конг-Макао во должина од 158 километри без никакви работници. Наместо да се потпираат на традиционалните методи на градба, армија од дронови и автономни роботи беа распоредени за да се справат со секој аспект од проектот, трансформирајќи го автопатот во футуристичко чудо.

    Обемот на проектот е импресивен сам по себе, но она што го издвојува е беспрекорната интеграција на најсовремената технологија која овозможи целиот процес да се изврши со извонредна прецизност и ефикасност. Од беспилотни летала со камери со висока резолуција кои спроведоа опсежни истражувања на автопатот до автономни роботи кои ја извршија вистинската работа за обновување на површината, проектот постави нов репер за тоа како може да се развива и одржува инфраструктурата во иднина.

    Ова достигнување не само што ветува дека ќе ја револуционизира градежната индустрија, туку и се однесува на долготрајните прашања поврзани со безбедноста, трошоците и нарушувањето на сообраќајот. Со отстранување на потребата за човечка работа во опасни средини, проектот ја нагласува посветеноста на Кина за иновации и нејзината решеност да ги помести границите на она што е можно во развојот на инфраструктурата.

    Експресниот пат Пекинг-Хонг Конг-Макао, еден од најпрометните и најважните патишта во Кина, имаше потреба од обемни поправки. Наместо да се определи за конвенционален пристап, кој би вклучувал затворање патишта, градежни работници и неизбежни сообраќајни грчеви, Кина одлучи да распореди високо напреден тим од автономни дронови и роботи.

    Првата фаза од проектот вклучуваше употреба на дронови опремени со камери со висока резолуција и најсовремени сензори. Овие беспилотни летала имале задача прецизно да го прегледаат целиот автопат долг 158 километри. Летајќи на различни височини, беспилотните летала снимија детални снимки од површината на патот, идентификувајќи пукнатини, дупки и други знаци на влошување.

    Она што ја направи оваа фаза од процесот толку ефикасна беше способноста на беспилотните летала брзо и со неспоредлива прецизност да покриваат огромни делови од земјата. Традиционалните методи на геодет ќе бараат од човечките работници да го проверуваат патот пеш или со возила, процес кој не само што би одземал време, туку и ќе биде подложен на човечки грешки. Спротивно на тоа, беспилотните летала работеа деноноќно, собирајќи податоци во реално време кои беа инстантно обработени со напредни алгоритми, посочувајќи ги областите на кои им треба итно внимание.

    Понатаму, беспилотните летала можеа да ги следат промените во состојбата на патот со текот на времето, осигурувајќи дека се идентификувани сите проблеми кои се појавуваат пред тие да прераснат во посериозни проблеми. Овој проактивен пристап за одржување на инфраструктурата може да стане стандард во иднина, помагајќи им на градовите и земјите подобро да ги зачуваат своите патни мрежи без да се потпираат на реактивни поправки.

    Откако беа собрани податоците од истражувањето, започна следната фаза од проектот. Автономните роботи, кои наликуваат на механички мравки, ја презедоа задачата да го обноват патот. Овие роботи беа дизајнирани да извршуваат високо специјализирани задачи со прецизност и ефикасност. Тие беа програмирани да ги мелат оштетените делови од патот, да нанесат свежи слоеви асфалт и да ја измазнуваат површината – сето тоа без ниту една човечка рака да ги допира материјалите.

    Роботите биле опремени со напредни способности за вештачка интелигенција и машинско учење, што им овозможи да се приспособат на различни услови на патот и да ја извршуваат работата автономно. Секој робот се движел синхронизирано со другите, формирајќи координиран „рој“ од машини кои работеа во хармонија за да ја завршат работата побрзо од која било човечка работна сила.

    Вреди да се забележи прецизноста на овие роботи – способни да работат во тесни простори и да се справат со сложени задачи, тие се погрижија процесот на обновување на површината да биде не само брз, туку и беспрекорен. За разлика од човечките работници, кои може да се заморат или да прават грешки по долги часови на работа, роботите работеа неуморно, одржувајќи рамномерен квалитет на работа од почеток до крај. Како резултат на тоа, обновувањето на површината на автопатот беше завршено пред предвиденото и со неверојатно висок стандард.

    Една од најзначајните предности на овој проект управуван од дронови и роботи е начинот на кој ги минимизираше прекините во сообраќајот. Традиционалните проекти за обновување на површината обично вклучуваат затворање на ленти, што може да предизвика голем метеж, особено на прометните автопати. Меѓутоа, во овој случај, употребата на автономни машини значеше дека голем дел од работата може да се изврши надвор од главните ленти, намалувајќи го влијанието врз протокот на сообраќај.

    Додека некои делови од автопатот бараа привремено затворање, работата беше завршена толку брзо што овие нарушувања беа сведени на минимум.

    Успехот на овој проект го отвора патот за идните инфраструктурни проекти да се спроведуваат со слични нивоа на безбедност и ефикасност. Како што технологијата продолжува да се развива, веројатно е дека употребата на беспилотни летала и роботи во градежништвото ќе стане пошироко распространета, не само за обновување на патиштата, туку и за изградба на мостови, тунели, па дури и облакодери.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично