Доколку Доналд Трамп го исполни своето ветување за царини за време на изборната кампања, економскиот раст на ЕУ може сериозно да биде поткопан, пишува Еуроњуз. Новоизбраниот претседател постојано ја истакнуваше својата намера да воведе царина од 10 отсто за европските производи.
Еден од најтешко погодените сектори ќе биде автомобилската индустрија, особено онаа на Германија.
Здружението на германската автомобилска индустрија (ВДА) вели дека мора да се направи се за да се осигура дека нема да се воведат нови американски царини. Портпаролот на здружението, Симон Шуец, изјави за Еуроњуз: „Мислам дека двете страни треба да разговараат за да се спречи ова. Ако се случи, двајцата знаеме што ќе се случи следно. Тоа не е она што ни треба на Европа и на САД да го разберат, гледајќи ги сите геополитички предизвици, треба да работиме заедно и дека политиката и економијата треба да се разгледуваат заедно“.
Ситуацијата за автомобилската индустрија во Германија е веќе тешка, откако Volkswagen неодамна најави затворање на три фабрики. Една неодамнешна студија покажа дека 186.000 работни места може да бидат изгубени во текот на следната деценија, бидејќи индустријата ќе се префрли на производство на електрични возила.
И ЧЕЛИЧАРНИЦИТЕ ПОГОДЕНИ ОД НАЈАВЕНИТЕ МЕРКИ НА ТРАМП
Другиот најпогоден сектор би бил челичната индустрија. САД и Европа сè уште го немаат решено целосно прашањето за тарифите наметнати од претходната администрација на Трамп – кои веќе предизвикаа забележителен пад на извозот. Според Европската асоцијација за челик (ЕУРОФЕР), претстојат дополнителни долги и сложени преговори.
Аксел Егер, нејзиниот генерален директор, изјави за Еуроњуз: „Договорен е начин меѓу Џо Бајден и Европската комисија под Урсула фон дер Лајен за решавање на трговскиот конфликт во врска со челикот, како и глобалниот аранжман за одржлив челик и алуминиум. Преговорите се во застој по изборните кампањи во Меѓутоа, нашата надеж е дека преговорите ќе продолжат по изборите за да се најде решение, бидејќи во спротивно ќе западнеме во ера на тешки царини од 25 отсто за европскиот челик“.
Здружението, исто така, ја нагласува потребата новиот американски претседател да биде убеден во однос на климатските цели, не само во однос на сопствената индустрија на неговата земја, бидејќи производството на челик и алуминиум се едни од најголемите емитери на јаглерод.