ПОВЕЌЕ

    ИЗВРШНИОТ ДИРЕКТОР НА ФОЛКСВАГЕН ГО ВКЛУЧИ АЛАРМОТ: „Состојбата во компанијата е алармантна, затворањето фабрики можеби ќе биде недоволно“

    Време зa читање: 6 минути

    „Трошоци, трошоци, трошоци“ се она што Оливер Блум, шефот на Volkswagen, неодамна рече дека автомобилскиот гигант мора најитно да се справи. Неговата дијагноза за долгогодишниот проблем на VW не е ништо ново, но неговиот пристап за справување со него несомнено е. На 3-ти септември Блум објави дека, за прв пат, VW размислува за затворање на фабрики во Германија за да се справи со „побарувачката и сериозна ситуација“ со која се соочуваат европските производители на автомобили. Дури и ако успее во тоа, сепак, затворањето на фабриките нема да биде доволно за да се смени намалената продажба на VW и да остане пред налетот на евтините кинески електрични возила (ЕВ).

    Извршниот директор на групацијата Фолксваген, Оливер Блум, ја опиша ситуацијата во клучниот бренд на компанијата како „алармантна“, неколку дена откако раководството ги шокираше вработените со своите планови за штедење, вклучително и можното затворање на фабриките во Германија.
    Во Европа се купуваат помалку возила, рече Блум, додека на пазарот влегуваат нови конкуренти од Азија. „Тортата е помала, а на масата има повеќе гости“, додал Блум.

    Европската автомобилска индустрија, додаде тој, се соочува со невидени предизвици. „И економското опкружување повторно се влоши, особено за брендот Фолксваген. И покрај падот, Фолксваген нема да ја напушти Германија“, вети Блум.

    Тешкотијата со која г-дин Блуме ќе се соочи со затворањето на фабриките во Германија станаа очигледни веднаш по неговата објава. Структурата на управување на фирмата им дава значителна моќ на работниците и на покраината Долна Саксонија, која има 20% удел во бизнисот и е дом на околу една третина од нејзините 300.000 вработени во Германија. Даниела Кавало, главниот функционер што ги претставува работниците на VW, вети „жесток отпор“. Стефан Веил, премиер на Долна Саксонија, вели дека поддржува намалување на трошоците, но фаворизира алтернативи за затворање на фабриките.

    ДАЛИ ДОГОВОРОТ СО РИВИАН ЌЕ ПОМОГНЕ ИЛИ ЌЕ ГО ЗАБРЗА КРАЈОТ?

    Врската на Volkswagen од 5 милијарди долари со американскиот старт-ап за електрични возила Rivian предизвика вознемиреност кај вработените во софтверскиот оддел на германскиот производител на автомобили Cariad, при што врвните директори беа настрана поради ненадејната промена на стратегијата.

    Договорот од јуни за основање заедничко вложување што ќе развива софтвер за автомобилите на двете компании следеше по пречекорувањата на буџетот и неуспесите во Cariad што го одвратија воведувањето на новите модели на VW, Audi и Porsche за речиси две години.

    Питер Бош, кој беше донесен минатата година за да ја сврти Кариад, не беше дел од разговорите што доведоа до договорот. Санџај Лал, поранешен извршен директор на Rivian, ангажиран од Bosch како главен софтверски директор, мораше да ги намали алатките за архитектурата во која беше донесен за да ја развие, велат луѓе блиски до него кои додадоа дека тој и неговиот тим се соочуваат со можна апсорпција во новиот JV.

    „Сите дознавме за Ривиан од вестите“, рече еден висок инженер на Кариад, додавајќи дека партнерството предизвикало неизвесност и фрустрација кај 6.000 вработени во одделот.

    Поврзаноста со Rivian го истакнува високиот влог за наследените производители на автомобили бидејќи тие се обидуваат да се прилагодат на индустријата каде што дефинирачката карактеристика на модерните возила веќе не е моторот – белег на германската инженерска моќ – туку софтверот што ги контролира критичните аспекти на возачко искуство, пишува Фајненшел Тајмс.

    Од лансирањето на Cariad пред четири години, VW вложи речиси 12 милијарди евра во изградба на софтвер за автомобили за да ја задржи контролата над сè, од помош при паркирање и навигација до системи за управување со батерии и интеракција на автомобилите со други уреди и апликации. „Во моментов е хаотично“, рече друг вработен во софтверската единица. „Но, знаеме дека е повеќе или помалку крајот на Кариад“.

    VW смета дека договорот со Rivian ќе му овозможи „да ги намали трошоците по возило“, додавајќи дека партнерството „беспрекорно се вклопило во постоечката софтверска стратегија“.

    Делумно поради својата заостаната понуда на софтвер, VW се бореше да се прилагоди на современите барања на потрошувачите – особено во Кина, нејзиниот најважен пазар. Намалената побарувачка за нејзините автомобили, и во Кина и дома, стана доволно опиплива што компанијата минатата недела рече дека можеби ќе треба да ги затвори фабриките во Германија.

    Ривиан не е првиот обид на VW да бара помош однадвор за софтверот. Производителот на автомобили објави во јули минатата година дека ќе плати 700 милиони долари за 5 отсто од акциите во кинескиот производител на електрични возила Xpeng, што за возврат ќе и помогне на компанијата да развие софтвер погоден за пазарот на азиската земја.

    Соработката има добар почеток, според едно лице информирано за напредокот, кое рече дека се сведува на стратегијата на компанијата „во Кина, за Кина“, која им даде на нејзините кинески JV способност да донесуваат одлуки без да ги водат минати директори во Германија.

    НЕ ЗАТВОРИЛЕ ФАБРИКА ОД 1988

    Деловната политика на Фолксваген досега подразбирала дека компанијата се ослонува главно на германска работна сила, за разлика од многу свои конкуренти, кои отворија фабрики во земји каде имаат помали трошоци.

    „Ние сме цврсто посветени на Германија како локација, бидејќи Фолксваген изгради цели генерации. Имаме вработени чии дедовци работеле и во Фолксваген. Сакам нивните внуци да можат да работат овде“, изјави Блуме.

    Неговиот претходник, Херберт Дајс, си замина од функцијата во 2022, откако водеше неуспешни битки со синдикатите. Малку е веројатно дека поконсензуалниот стил на Блуме ќе има подобри резултати, пишува Економист.

    Дури и да го направи тоа, намалувањето на трошоците за работна сила нема да биде доволно за да се спаси VW од лошата состојба, се вели во анализата на Економист.

    Производителот на автомобили потроши многу, но неразумно во напорите да се трансформира во електрана на ЕВ способна да прави возила што работат на паметен софтвер. Акциите на компанијата продолжија да се намалуваат по заминувањето на Дис, иако Блуме ги откажа плановите за нова фабрика за електрични возила во Германија и го одложи лансирањето на возилата. Инвеститорите се претпазливи за плановите на производителот на автомобили да инвестира 165 милијарди евра помеѓу 2025 и 2029 година, дури и откако Блуме ја намали сумата за 5 милијарди евра, со оглед на неговата репутација за расипништво и послабата продажба на електрични автомобили.

    Фолксваген никогаш не затворил фабрика во Германија и нема затворено фабрика никаде во светот од 1988 година, изјавуваат од компанијата. Сепак, разочарувачките продажби го поттикнаа раководството да размисли за реформи, што ги налути вработените.

    Околу 25.000 работници се собраа минатата недела во седиштето на Фолксваген во Волфсбург за да слушнат како раководството ги оправдува плановите што ги објави.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично