Мерцедес-Бенц пушта 5.600 работници на принуден одмор во Бразил поради недостиг на недостигот на полупроводнички чипови, соопшти компанијата во понеделникот. Прекинот на производството ќе биде до 3 мај во фабриката Сао Бернардо до Кампо и 600 во фабриката Јуиз де Фора, лоцирана во бразилските држави Сао Паоло и Минас Жераис, соодветно. Мерцедес соопшти дека се прилагодува неговото производство на камиони, камионски кабини, автобуски шасии и други автоделови поради глобалната криза за снабдување со полупроводници. Компанијата веќе ставила околу 1.200 работници на колективен одмор со плата во март поради недостигот на делови во синџирот на снабдување.
Неон од Украина за производство на полупроводници
Нова закана во ланецот на снабдувањето доаѓа и за другите клучни суровини од Русија и Украина. Фолксваген, најголемиот европски производител на автомобили, изјави за Дојче Веле дека проблемите постојат веќе некое време и може да биде потребно извесно време да се решат, а крајот трендот води до пораст на цените и подолго време на чекање за нови автомобили за клиентите.
Украина е еден од најважните добавувачи на неон, благороден гас потребен за производство на полупроводници. Работите да бидат уште полоши, чиповите се дефицитарни ширум светот за речиси сите индустрии веќе некое време. „Овие суровини ќе станат уште поважни во иднина“, велат од германската Асоцијација на автомобилската индустрија.
Паладиум и никел од Русија за контрола на емисиите и батерии
Паладиумот, кој е потребен за катализаторите во бензинските мотори, е увезен од Русија, заедно со никелот. „Со удел на глобален пазар од 38%, Русија е втор најзначаен снабдувач по Јужна Африка со 39%,“, изјави за ДВ Михаел Шмит од Германската агенција за суровини (ДЕРА). Тој истакна дека цената на паладиумот нагло порасна од 2015 година. Во јуни 2021 година достигна привремено највисоко ниво од 2.900 долари (2.622 евра) за троја унца (31,1 грам), потоа падна на околу 1.800 долари, но повторно се зголеми по избувнувањето на Украина војна. Претходно оваа недела беше околу 2.270 долари.
Тешко беше да се замисли како можните проблеми со снабдувањето со паладиум од Русија би можеле да бидат премостени од другите земји производители, предупреди Шмит. Тој рече дека пазарот на паладиум „со години е во дефицит“, ситуација која веројатно нема да се промени. Употребата на паладиум за системи за контрола на емисиите во автомобилите со бензински мотори веројатно нема да се намали, за разлика од платината, која е потребна за дизел возилата – чија популарност опаѓа.
Никелот стана драматично поскап
Eкстремни се промените во цената на никелот, кој е потребен за легури и производство на литиум-јонски батерии. Од 20.000 до 25.000 долари за тон, по руската инвазија на Украина, тој се искачи на повеќе од 100.000 долари. Иако цената на никелот оттогаш повторно падна, аналитичарите за суровини очекуваат дека до средината на годината ќе биде околу 34.000 долари.
„На глобално ниво, Руската Федерација е трет по големина производител на никелова руда“, изјави за ДВ Мајкл Сурлис од Федералниот институт за геонауки и природни ресурси (БГР). „Можните неуспеси во испораката од Русија влијаат само на производот од рафиниран никел.
Одложен стартот на Нисан електро-теренецот Ariya B6
Nissan Motor повторно го одложува датумот на пуштање во продажба на електричниот теренец Ariya B6 поради глобалниот недостиг на полупроводници и други нарушувања на синџирот на снабдување, се вели во соопштението на јапонскиот производител доцна во понеделникот. Ariya првично беше закажан за лансирање во средината на 2021 година, но беше одложен поради недостиг на чипови поврзани со ковид. Продажбата во Европа треба да започне ова лето, а во САД наесен, соопшти Нисан.
Пад на продажбата и загуби за големите брендови
Volvo Cars во понеделникот соопшти дека продажбата на автомобили во март се намалила за 22% на 58.677 автомобили, бидејќи производителот на автомобили се соочил со недостиг на специфичен полупроводник. Volvo, во мнозинска сопственост на кинеската Geely Holding, рече дека недостигот се очекува да влијае на производството во текот на вториот квартал.
Се очекува големите производители на автомобили во САД во петок да известат дека продажбата на автомобили и лесни камиони во првиот квартал падна нагло во споредба од пред една година, со поголема неизвесност поради недостигот на делови, високите цени на горивото и зголемените каматни стапки. J.D. Power и LMC Automotive прогнозираат дека продажбата на автомобили и лесни камиони во САД од јануари до март ќе се намали за 18% од пред една година и предвидуваат дека годишното темпо на продажба за март ќе падне на 12,7 милиони возила, што е помалку од 17,8 милиони пред една година. „Кокс Аутомотив“ на почетокот на оваа недела соопшти дека продажбата на автомобили во САД ќе биде најслаба во последната деценија.