Renault и Nissan најавија заедничка инвестиција во производство на електрични автомобили, информирајќи дека планираат инвестиција од 26 милијарди долари во следните пет години за да останат конкурентни во глобалната транзиција кон чисти технологии во автомобилската индустрија. Две децении старата групација, која ја вклучува и Mitsubishi Motors, рече дека ќе го зголеми бројот на заеднички платформи за електрични возила од четири на пет.
Компаниите најавија дека ќе изградат комбинирана линија на ЕВ од 35 возила до 2030 година, додавајќи дека до 2026 година четири петтини од нивните модели ќе имаат заеднички платформи, за 60% повеќе од сега.
Иако се уште се опоравуваат од финансискиот скандал со основачот и претседател на алијансата Карлос Гон во 2018 година, компаниите најавија дека ќе ги зајакнат своите врски со здружување на повеќе ресурси.
„Групацијата ќе го задржи своето место меѓу светските автомобилски лидери“, рече претседателот на Оперативниот одбор на групацијата, Жан-Доминик Сенар за време на онлајн презентација.
Но, овaa групација на автомобилски производители се соочува со конкуренција од поголемите производители на автомобили со подлабок џеб, како што е Toyota Motor, која во декември вети дека ќе потроши 70 милијарди долари за наелектризирање на својата флота, како и од специјалисти за електрични возила, како што е Tesla. Највредниот производител на автомобили во светот, Тесла прогнозира дека во среда неговите испораки во 2022 година ќе раснат за 50% секоја следна година.
На прашањето дали планот за трошење на производство на електрични возила е доволен, имајќи предвид дека е само околу половина од она што германски Фолксваген планира да инвестира во технологијата, главниот финансиски директор на Renault, Клотилде Делбос, рече дека тоа е „доволно, со оглед на минатото искуство на алијансата во производството на електрични возила.“ „Ние не сме втора дивизија играч кога ќе се собереме заедно“, рече извршниот директор на Рено Лука де Мео за време на презентацијата.
За напојување на новите електрични возила, партнерите рекоа дека планираат да обезбедат капацитет за производство на батерии од 220 гигавати (GWh) до 2030 година, обезбедувајќи поголем обем што ќе им овозможи да ги преполоват трошоците за батериите до 2026 година и да ги намалат за 65% до 2028 година.
Во јуни минатата година, Renault ја претстави петгодишната стратегија за производство на електрични возила од 10 милијарди евра со план да лансира 10 модели и тие да сочинуваат 90% од сите модели до 2030 година.
Нисан во ноември соопшти дека ќе потроши 2 трилиони јени (17,6 милијарди долари) во текот на пет години за да ја забрза електрификацијата на возилата, вклучително и на електрични и хибридни бензинско-електрични автомобили. Јапонскиот производител на автомобили број 3 планира да лансира 23 електрифицирани возила до 2030 година, вклучувајќи 15 чисти ЕВ. Компанијата сака да ги намали трошоците за литиум-јонски батерии за 65% во рок од осум години и да воведе потенцијално менување на сите батерии во цврста состојба до март 2029 година.
Нисан во четвртокот соопшти и дека планира да го замени својот Micra автомобил во Европа со нов електричен автомобил што ќе користи една од заедничките платформи.
Заедничкото одржување на тринасочната групација е меѓуакционерски однос, при што Renault поседува 43,4% од Nissan, кој пак има 15% без право на глас во француската автомобилска компанија и една третина од акциите на Mitsubishi Motors. Иако се очекуваше да се смени структурата на групацијата, Рено е на доминантна позиција откако го спаси Нисан пред две децении, но сега е помал според продажбата од својот јапонски партнер.