Автомобилите со мотори на внатрешно согорување се поевтини од електричните автомобили, меѓу другото и затоа што честопати доаѓаат со значителни попусти, покажа истражувањето на германскиот експерт од индустријата Дуденхофер, попустите на моторите со согорување се исто така повисоки.
Ова претставува двоен недостаток за електричните автомобили.
ПОПУСТИТЕ СЕ ПОМАЛИ
Според студијата на експертот од индустријата Фердинанд Дуденхофер, купувачите на автомобили во просек плаќаат 21 отсто повеќе за електричен автомобил отколку за споредлив мотор со согорување. Со цените на списокот веќе повисоки, во моментов има уште помали попусти отколку кај моторите со согорување. Затоа е разбирливо намалувањето на пазарниот удел на електричните автомобили во Германија.
Дуденхофер ги спореди цените на списокот минус попустите на 20 важни електрични модели со соодветните мотори со согорување што купувачот приватен автомобил ги плаќа за својот нов автомобил. Попустите беа одредени за месец август од онлајн брокери. Оттука, пописот на електричните автомобили е во просек 45.040 евра, попустот е 12,9 отсто, а продажната цена е 39.236 евра. Пописот на споредливиот мотор со согорување е 38.228 евра, попустот е 15 отсто, а продажната цена е само 32.355 евра.
„Зачудувачки е тоа што германските производители на премиум автомобили, особено BMW, го прават опсегот на цените помеѓу електричните автомобили и моторите со согорување прилично мал“, пишува експертот од индустријата. Кај Opel и Peugeot, електричните автомобили се значително поскапи од моторите со согорување во соодветните серии на модели. Во август, електричната верзија на Opel Corsa беше 13.633 евра или 79 отсто поскапа од моторот со согорување; за целосно електричната Opel Mokka, купувачите на автомобили платиле 9.411 евра или 35 отсто повеќе.
Споредбата на цените е слична за Peugeot, Nissan и кинеските производители на автомобили. Според Дуденхофер, електричната верзија на MG ZS чини 12.843 евра или 75 отсто повеќе од верзијата со мотор со согорување. Кинеската автомобилска компанија очигледно веќе ги зема предвид казнените тарифи на ЕУ.
ПРЕСКАПО ЗА ПРОСЕЧНИОТ ПОТРОШУВАЧ
Со такви разлики во цените, сепак, „електричните автомобили се прескапи за просечниот потрошувач“. Во првите седум месеци, Opel и Peugeot продадоа само 5,1 отсто од своите автомобили во Германија со целосно електричен погон. Севкупно, уделот на пазарот од јануари до крајот на јули беше 12,2 отсто. БМВ достигна дури 16,7 отсто. Дуденхофер гледа една причина во помалата разлика во цената. За BMW X1, на пример, тоа е само 2.260 евра или 6 отсто. Истото важи и за споредените модели на Мерцедес.
Дека големите разлики во цените се можеби најважната причина за слабата продажба на автомобили на батерии, покажува и стопирањето на германските субвенции за купување на крајот на 2023 година: „До крајот на 2023 година тоа што немаше доволно станици за полнење, на пример, во никој случај не ги одврати купувачите да купуваат електрични автомобили. Падот дојде со запирање на премијата“, пишува Дуденхофер.